A jó csomagolás fő jellemzői (x)

Egy termék forgalmazásának sikere nem csupán a minőségén múlik. A csomagolás megtervezése ugyanannyira fontos, mint maga a termék. A megfelelő borítás figyelemfelkeltő, bizalmat sugároz, információkat szolgáltat, és nem utolsó sorban mutatósnak is kell lennie.

Bár a vásárlók szeretik azt gondolni, hogy teljes mértékben a tudatosság hatja át a választásaikat, ám kétségtelen, hogy a csomagolás nagy befolyással van a döntésükre. Ezért nagyon lényeges, hogy a termékek külseje, a csomagolóanyag megfeleljen az íratlan követelményeknek is. 

Az egyes árucikkeknek van egy célközönsége, akikre érdemes a külalakot szabni. Ám ha ügyesek vagyunk, akkor nemcsak ezek a potenciális vevők fogják megvásárolni a termékünket, hanem olyanok is, akik alapvetően nem tartoznak bele ebbe a célcsoportba. 

Legyen eredeti és informatív!

Az egyik módja annak, hogy vonzó legyen a portéka, ha egyedi külsőt adunk neki. Az ötletes, hívogató csomagolás mindig megnyerő, hiszen azt mutatja, hogy igényesek vagyunk. Ennek köszönhetően nem nehéz kiemelkedni a versenytársak közül sem. 

Lényeges, hogy a vevő már kívülről lássa, mi az, amit szeretnénk neki eladni. Ezt világossá kell tenni, különben senki nem fogja leemelni a polcról az árucikkünket. A fontosabb információkat már a borításon meg kell említeni. 

Azonban ne kövessük el azt a hibát, hogy túl kommunikatív és zsúfolt arculatot alakítunk ki, pont annyi adatot kell feltüntetni, amennyit szükséges. Tegyük ezt oly módon, hogy tájékoztatást adjon a vevőnek, de ne töltsön ki minden helyet. 

Környezettudatosság, stílus és praktikum

A környezettudatos csomagolás egyre elterjedtebb a gyártók között is, illetve a fogyasztók részéről is folyamatosan nő az erre irányuló igény. Ezzel hatékonyan növelhetjük a márka vonzerejét, miközben magunk is környezetbarát vállalkozássá válunk. Az újrafelhasználhatóság egy eredményes módja az öntudatos fogyasztók elcsábításának. Az Allinpackaging.hu kínálatában is egyre több környezetbarát csomagolóanyagot találunk. 

A stílus sokat elárul egy emberről is, és nincs ez másként a különböző fogyasztási cikkeknél sem. Lehet színes, feltűnő és egyedi a csomagolás, de nem szabad átesni a ló túloldalára. A kevesebb néha több. Nem kell mindent egyszerre rázúdítani a vásárlóra. 

A praktikusság szempontjait is meg kell vizsgálnunk. A jó csomagolás kényelmes, ami azt jelenti, hogy mindenkinek könnyen kell tudnia kezelni, aki a termékkel érintkezik. Ebbe beletartoznak a szállítók, a kereskedők és a fogyasztók is. 

Érzelmek kiváltása

Hogy kerülnek az érzelmek a csomagolásra? Az érzelmek az emlékekhez kapcsolódnak, ezért az érzelmeket kiváltó csomagolások sokkal emlékezetesebbek maradnak. A legtöbb érzelmi alapú marketingfogás a vágy érzetének keltésére fókuszál, de alapozhatunk például az örömre vagy a nosztalgiára is. 

Ne csak a funkciókat és az előnyöket hangoztassuk a marketing során! Ha az érzelmeket beépítjük a csomagolásba, sokkal nagyobb nagyobb sikereket érhetünk el, mint azt gondolnánk.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »