Fordult a kocka: kínai gyártónak fizet licencdíjat a Volkswagen

A Volkswagen és az Xpeng közösen fejlesztett elektromos járművei az Xpeng G9 „Edward” platformját fogják használni, ami a kínai startup számára olyan lendületet ad, amely elemzők szerint növelheti eladásait és nyereségességét.

Az Xpeng a jövő évtől kezdve úgynevezett technológiai szolgáltatási díjat kap a Volkswagentől, ami megdönti azt a négy évtizedes modellt, hogy a külföldi autógyártók a technológiai licencekért kínai partnereiknek számolnak fel díjat.

„A G9 platformot fogjuk használni, és a Volkswagen technológiájával fogjuk kombinálni” – mondta Oliver Blume, a VW csoport vezérigazgatója a féléves eredményeket követő csütörtöki médiabeszélgetésen. Elmondta, hogy a két vállalat az elkövetkező hetekben részletesen kidolgozza, hogy az egyes autógyártók közös modelljeiben milyen technológiák szerepelnek majd.

Érdekes információ, hogy az Edward az Xpeng platformtechnológiájának egy régebbi generációja, amely a gyártó G9 és P7 modelljeinek alapját képezi, miközben az Xpeng legújabb modelljei – mint például az áprilisban a sanghaji autókiállításon bemutatott G6 – már egy újabb platformra, a SEPA (Smart Electric Platform Architecture) 2.0-ra épülnek.

Az Xpeng P7, kép forrása: Xpeng

Mégis, a hír, hogy a VW és az Xpeng az Edward platformot fogja használni, segíthet fellendíteni a még az előző platformot használó modellek (például a G9) eladásait – mondta egy magát megnevezni nem kívánó elemző. Ráadásul a partnerség segíthet csökkenteni az Xpeng gyártási költségeit is, mivel kihasználja a Volkswagen méretét és alkupozícióját az ellátási láncokban.

Van is hova javulni, mert a kínai gyártó június végéig összesen 13.500 darab G9-est adott el, ami messze elmarad a vállalat eredeti, havi 10 ezer darabos eladási várakozásától.

Míg egyes elemzők úgy tekintettek a hírre, mint a Volkswagen vereségére a kínai EV-piac meghódítására tett kísérletében, a Deutsche Bank üdvözölte, hogy a megállapodás „gyors és tőkehatékony” módja annak, hogy a VW betöltse a középkategóriás EV-szegmensben keletkezett űrt Kínában.

Forrás: AN Europe

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »