A Volkswagen és az Xpeng közösen fejlesztett elektromos járművei az Xpeng G9 „Edward” platformját fogják használni, ami a kínai startup számára olyan lendületet ad, amely elemzők szerint növelheti eladásait és nyereségességét.
Az Xpeng a jövő évtől kezdve úgynevezett technológiai szolgáltatási díjat kap a Volkswagentől, ami megdönti azt a négy évtizedes modellt, hogy a külföldi autógyártók a technológiai licencekért kínai partnereiknek számolnak fel díjat.
„A G9 platformot fogjuk használni, és a Volkswagen technológiájával fogjuk kombinálni” – mondta Oliver Blume, a VW csoport vezérigazgatója a féléves eredményeket követő csütörtöki médiabeszélgetésen. Elmondta, hogy a két vállalat az elkövetkező hetekben részletesen kidolgozza, hogy az egyes autógyártók közös modelljeiben milyen technológiák szerepelnek majd.
Érdekes információ, hogy az Edward az Xpeng platformtechnológiájának egy régebbi generációja, amely a gyártó G9 és P7 modelljeinek alapját képezi, miközben az Xpeng legújabb modelljei – mint például az áprilisban a sanghaji autókiállításon bemutatott G6 – már egy újabb platformra, a SEPA (Smart Electric Platform Architecture) 2.0-ra épülnek.
Mégis, a hír, hogy a VW és az Xpeng az Edward platformot fogja használni, segíthet fellendíteni a még az előző platformot használó modellek (például a G9) eladásait – mondta egy magát megnevezni nem kívánó elemző. Ráadásul a partnerség segíthet csökkenteni az Xpeng gyártási költségeit is, mivel kihasználja a Volkswagen méretét és alkupozícióját az ellátási láncokban.
Van is hova javulni, mert a kínai gyártó június végéig összesen 13.500 darab G9-est adott el, ami messze elmarad a vállalat eredeti, havi 10 ezer darabos eladási várakozásától.
Míg egyes elemzők úgy tekintettek a hírre, mint a Volkswagen vereségére a kínai EV-piac meghódítására tett kísérletében, a Deutsche Bank üdvözölte, hogy a megállapodás „gyors és tőkehatékony” módja annak, hogy a VW betöltse a középkategóriás EV-szegmensben keletkezett űrt Kínában.
Forrás: AN Europe