Ritkán fordul elő, hogy a vállalati márkák annyira összefonódnak a mindennapi beszélgetésekkel, hogy igékké vagy főnevekké válnak. Még ritkább, hogy egy ilyen márka tulajdonosa bejelentse, hogy szándékosan tönkre akarja tenni azt.
Pedig éppen ez történt a Twitterrel, amikor múlt vasárnap a cég új tulajdonosa, Elon Musk úgy döntött, hogy a Twitter terméknevét „X”-re változtatja, továbbá megszabadul a jól ismert madaras logótól és az összes kapcsolódó szótól, beleértve a „tweet”-et is. Musk lépése elemzők és márkaügynökségek szerint 4 milliárd és 20 milliárd dollár közötti márkaértéket törölt el.
- Kapcsolódó cikkeink:
„Több mint 15 évbe telt, mire világszerte ekkora értéket szerzett a Twitter, mint márkanév, így elvesztése jelentős pénzügyi csapás” – mondta Steve Susi, a Siegel & Gale márkakommunikációs igazgatója.
Ráadásul az új név, az „X” nehezen formálható bármilyen szóvá, így Musk nem csak a régi nevet dobta el, hanem igazából az újnak sem adott sok esélyt a „kibontakozásra”.
https://www.instagram.com/p/CvIMHhbhySP/