A Threads már valódi konkurense a Twitternek

Bár Európában a jogi szabályozás bonyolultsága miatt még el sem indult, globálisan máris 100 millió felhasználó felett jár a Meta által a Twitter riválisaként pozicinált Threads alkalmazás. Tavaly nyáron a Twitter utolsó nyilvános jelentésében 238 millió aktív napi felhasználóról számolt be, így a Threads igencsak gyorsan közelíti versenytársát.

Elon Musk már minden bizonnyal megbánta, hogy felvásárlási ajánlatot tett a Twiterre, ugyanis mióta áprilisban könnyelműen ajánlatot tett a cégre, már májusban megpróbált kihátrálni az üzletből, azóta pedig csak problémákról hallani.

A felvásárlási ügyletet végül tavaly októberben sikerült lezárni, ezután Musk azonnal elbocsátotta a vezetőség több tagját és komoly létszámleépítésbe fogott a költségcsökkentés érdekében, novemberben pedig már úgy nyilatkozott, hogy előfizetési díjak nélkül csődbe mehet a Twitter. A fizetős modell azonban nem igazán nyerte el a felhasználók tetszését, sokan elpártoltak a platformtól és a hirdetők is megfogyatkoztak  – az autógyártó cégek például amiatt, mert érthető módon nem szeretnének hirdetni egy olyan közösségi platformon, melynek tulajdonosa egyben konkurensük.

A tovább csökkenő bevételek mellett pedig a Tesla vezére azt az utat választotta, hogy egyszerűen nem fizeti ki a számlákat, így a vállalat jelenleg perekkel néz szembe.

Jön a Meta

Erre az eleve nem túl biztató alaphelyzetre tett rá még egy lapáttal a mark Zuckerberg vezette Meta azon törekvése, hogy saját „csevegőplatformot” indít, ami múlt héten meg is történt, ráadásul a bevezetés egyelőre viharos sikernek tűnik, az applikáció letöltéseinek száma pár óra alatt meghaladta a 30 milliót, egy héttel a bevezetés után pedig 100 millió felhasználónál jár a platform.

Ennek egy része persze lehet a kezdeti lelkesedés, de figyelembe kell venni azt is, hogy a Meta a már meglévő Facebook / Instagram felhasználói bázisára tud támaszkodni, így a fenti 100 milliós számot különösebb reklámkampány nélkül érték el. Ez az adat pedig a Twiterrel összehasonlítva sem kicsi: a felvásárlás előtti utolsó nyilvános pénzügyi jelentésében – még tavaly nyáron – a Twitter 238 millió aktív napi felhasználóról számolt be, ami tekintve a fent említett problémákat ma csak ennél kevesebb lehet.

Ráadásul a friss forgalmi adatok szerint a Twitter látogatottságát közvetlenül is érinti a Threads indulása. A Similarweb, egy webanalitikára szakosodott adatszolgáltató cég szerint a Twitter internetes forgalma az előző héthez képest 5%-kal csökkent az első két teljes napban, amikor a Threads már elérhető volt, az előző év azonos napjaihoz képest pedig 11%-os volt a forgalomcsökkenés.

  • Előzmények:

Forrás: CNBC / Kitekintő

 

Hozzászólások ()

Friss hírek