A Tesla részesedése az amerikai elektromos járművek piacán 2026-ra várhatóan 18 százalékra csökken – írták a Bank of America elemzői keddi jegyzetükben.
Ez óriási visszaesést jelentene a a 2018-ban elért 78%-os (!) csúcshoz képest, de a tavalyi 62%-os eredményhez képest is gyorsuló ütemű lemorzsolódást jelentene. A trend persze nem meglepő, hiszen egyre több gyártó kínál tisztán elektromos modelleket, ebbe az irányba nyit a két amerikai óriáscég, a Ford és a General Motors is, melyek a következő években várhatóan növelni fogják részesedésüket az amerikai EV-piacon. Öröm az ürömben, hogy addigra mind a Ford, mind a GM a Tesla Supercharger töltőhálózatát fogja használni az Egyesült Államokban, így ha az autóeladások vissza is esnek, a töltési infrastruktúra akkor is hoz majd némi hasznot Elon Musk cégének.
https://www.instagram.com/p/CthMY0-yjNL/
A Bank of America becslése szerint a Ford és a GM – melyek 2022-ben még csak 8%-os, illetve 5%-os piaci részesedést értek el – 2026-ra egyenként 14%-át adják majd az összes EV eladásnak, és akkor még nem beszéltünk sem az amerikai piacon szintén jelen lévő európai és ázsiai gyártókról, mint például a Mercedes-Benz, a BMW, a Volkswagen-csoport vagy a Hyundai/Kia.
Ha az elektromos autók terjedésének trendjét vizsgáljuk, érdemes Norvégiát alapul venni, a skandináv országban ugyanis már 2021 tavaszán 60% felett volt az elektromos modellek részaránya az autóeladásokban. A Tesla itt is sokáig első volt, de a konkurensek érkezése (Ford, Skoda, Volkswagen) gyorsan véget vetett a Tesla egyeduralmának.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: CNBC