A Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája

A német Porsche autómárka idén már hatodik éve világelső a luxus és prémium márka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. A Porsche márka értéke egy év alatt 9 százalékkal 36,76 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte második helyét az egyebek között a kézitáskáiról is ismert Louis Vuitton is, amelynek márkaértéke 12,2 százalékkal 26,29 milliárd dollárra emelkedett.

A Chanel és a Gucci ezzel szemben helyet cserélt: a parfümgyártó a harmadik helyre került fel a korábbi negyedikről – márkaértéke 27 százalékkal 19,39 milliárd dollárra nőtt -, miközben az olasz Gucci ruhamárka visszacsúszott a negyedik helyre; értéke 1,5 százalékkal 17,84 milliárd dollárra csökkent.

A Hermes maradt az ötödik helyen (+4,9 százalék, 14,165 milliárd dollár), a Rolex pedig a nyolcadik helyen (+28,3 százalék, 10,71 milliárd dollár). A Dior a hatodik helyre kúszott fel (+46 százalék, 13,15 milliárd dollár) a Cartier helyére, amely a hetedik helyre esett vissza (+1 százalék, 12,54 milliárd dollár).

A Tiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről – márkaértéke 10,2 százalékkal 7,43 milliárd dollárra nőtt -, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautó-gyártó zárta; márkaértéke 7,7 százalékkal 7,42 milliárd dollárra süllyedt.

A Brand Finance 50-es listáján egyebek között 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve öt-öt amerikai és brit vállalat található. Emellett két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak; a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).

Forrás MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek