Olaf Scholz német kancellár hétfőn Bill Ford elnökkel együtt hivatalosan is megnyitotta a Ford átalakított kölni gyárát, ahol először a teljesen elektromos Explorer modellt fogják gyártani.
A Ford 2 milliárd dolláros befektetéssel elektromos autókat gyártó európai központtá alakítja át kölni gyárát, ahol korábban olyan modellek készültek, mint a Taunus, a Capri vagy a Fiesta. Scholz üdvözölte a Ford beruházását, mondván, hogy a befektetett összeg a legnagyobb összeg, amelyet a gyárra fordítottak, ahol 1930 óta gyártanak Ford gépkocsikat.
„Ez jó hír Köln, a németországi autóipar, az e-mobilitás és egyben az új korszak számára” – mondta Scholz nyilatkozatában.
Ez az üzem lesz az első a vállalat globális termelési hálózatában, mely szén-dioxid-semleges lesz annak köszönhetően, hogy a Ford helyi energiacégekkel kötött megállapodásokat a megújuló villamos energia és a biometángáz szállítására, míg a hőt egy közeli hulladékégetőből származó gőz formájában biztosítják.
A kölni üzem évi 250.000 elektromos autó legyártására lesz alkalmas, a teljesen elektromos Explorer SUV-t még idén elkezdik gyártani, az új modell kiszállításai 2024 elején indulnak majd.
A kölni üzemben jelenleg a Fiesta kisautót készítik, a modell gyártása a jövő hónapban fejeződik be véglegesen. A Fiesta 1976-ban debütált, és számos sikeres szériát élt meg, de a szigorodó kibocsátási normák magas költségszintje a drágább, magasabb profithányaddal eladható járművek gyártása felé tereli az autóipart – ennek a folyamatnak az egyik áldozata Skoda Fabia kombi mellett a Fiesta is.
A Fiesta megszüntetésével a Ford egyben ki is vonul a kisautók európai szegmenséből.
Forrás: Automotive News Europe / Ford Media