Tudnivalók a nagynyomású szivattyú felújítása kapcsán (x)

Egy autó alkatrészei között vannak tartósabbak és kevésbé tartósak, egy valami azonban közös bennük: egyik sem örök életű. Nem tartozik a kivételek közé a nagynyomású szivattyú sem sajnos, ám jó hír, hogy sok esetben fel lehet újítani, nem kell feltétlenül cserélni.

Mik a nagynyomású szivattyú hibájának fő jelei?

Amennyiben megnövekszik az üzemanyag-fogyasztás, az adódhat a magasnyomású szivattyú meghibásodásából vagy a porlasztók helytelen működéséből is. Tudni kell, hogy a szivattyúban lévő tömítések nem örök életűek. Előbb-utóbb kirepedeznek, elhasználódnak. Ennek következménye üzemanyag szivárgás lehet. 

Ha ez megtörténik, akkor célszerű szakszervizhez fordulni, a Tamorin Kft. a nagynyomású szivattyú felújítása tekintetében komoly tapasztalattal rendelkezik. Először is kicserélik az összes tömítést, majd megtisztítják a kérdéses alkatrészt. Végül próbapadon, üzemi körülmények között vizsgálják meg azt, hogy milyen a teljesítménye. Ha van valamilyen kimutatható hiba, akkor azt először megjavítják, majd csak azt követően adják át az ügyfél számára.

Rosszabb esetben a kocsi nagy nehézségek árán tud elindulni, vagy el sem indul. Amennyiben a jármű legstabilabb rendszere nem képes előállítani a kellő nyomást, akkor okkal gyanakodhatunk a nagynyomású szivattyú meghibásodására. Szerencsés esetben a próbapadi vizsgálatot követően tömítéscserével orvosolni lehet a gondot. Máskor bemaródhat a feltöltőszivattyú, a tengely és a ház, ilyenkor viszont azok cseréjét nem lehet megúszni.

Egy tipikus hibajelenség

A használat során egy idő múltán megtörténhet, hogy a szivattyú gyakorlatilag ledarálja önmagát. Ilyenkor apró fémreszelékek kerülhetnek a továbbított üzemanyagba. Ez képes tönkretenni befecskendezőket, érzékelőket és a szelepeket. 

Ha bevizsgálásra kerül a nagynyomású szivattyú már az első gyanakvásra okot adó eseményt követően, akkor meg lehet előzni a nagyobb bajt. Adott helyzetben indokolt lehet az üzemanyag rendszert átmosni vagy kicserélni minden elemét.

Így zajlik a nagynyomású szivattyú bevizsgálása és felújítása

A szivattyú hibáját csak úgy lehet pontosan diagnosztizálni, ha próbapadi vizsgálatnak vetik alá. A felújítás első lépése tehát a bevizsgálás. Ránézésre még a legjobb szakember sem fogja tudni megállapítani, hogy mi egy alkatrész problémája.

A következő lépésben sor kerülhet a felújításra, feltéve, ha valóban van valamilyen mechanikai problémája a szóban forgó alkatrésznek, amire fényt derít a bevizsgálás. A Tamorin Kft. a vizsgálat eredményének fényében pontos árajánlatot tud adni.

Hogy pontosan mennyibe kerül a javítás, az függ a hiba okától. Más költsége van az előszivattyú hibájának, a nyomásszabályozó szelep meghibásodásának vagy éppen a belső elmaródásoknak.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »