Dél-Korea a korábban kitűzöttnél szigorúbb kibocsátási célokat határozott meg a COP26 nemzetközi, klímaváltozásról szóló konferencia kezdete előtt. Eléréséhez csak a közlekedési szektorban 400 milliárd dolláros befektetésre lenne szükség.
Az október 31. és november 12. között Glasgow-ban megtartandó klímaügyi konferencia célja, hogy segítsen felgyorsítani a Párizsi Klímamegállapodásban meghatározott célok elérését, mely iránt egyes országok ugyan elkötelezettek, de globálisan már döcögősebbnek tűnik az út. Kína például éppen ma jelentette be, hogy 70 szénbányában engedélyezi a kitermelés fokozását a világszerte kibontakozó szénhiány enyhítése érdekében.
- Kapcsolódó cikkeink:
Dél-Korea eddigi célja az volt hogy 2030-ig 26,3%-kal csökkentse emisszióját a 2018-as szintekhez képest. Ezt a célszámot most 40%-ra emelte az ország. A kormány közleményében jelezte, hogy a 40%-os csökkenést rendkívül nehéz lesz elérni, komoly kihívást okoz, de a javaslat tükrözi a kormány eltökéltségét.
A dél-koreai Energiaügyi Minisztérium módosított javaslatát még jóvá kell hagynia a kabinetnek is. Amennyiben megszavazzák, az ország szén-dioxid kibocsátásának 2030-ra 436,6 millió tonna szén-dioxid egyenértékre kell csökkennie a 2018-as 727,6 tonnáról.
Kulcs a hajózás
Az ING jelentése szerint Dél-Koreában az összes energiafelhasználás 7%-át a vízi utazás és szállítás teszi ki. Ahhoz, hogy a jelenlegi hajóforgalmat teljesen átállítsák zöld energia használatára, ammónia / hidrogén meghajtást feltételezve 28 milliárd liter ammóniára lenne szükség. A jelentésben az is szerepel, hogy ahhoz, hogy Dél-Korea közlekedési szektora 2050-re elérje a nettó nulla kibocsátást, a kormánynak 400 milliárd dollárt kellene elköltenie fejlesztésekre.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.