Az USA-ban 20%-ra csökkent a hagyományos személyautók piaci részesedése

A SUV-ok előretörése Európában is igen látványos, de a trend az Egyesült Államokból indult, ahol a városi terepjárók mellett a platós kisteherautók is komoly szeletet hasítanak ki az autóeladásokból.  

2017-ben még “csak” 65% volt az Egyesült Államokban a “light trucks” gyűjtőnévvel besorolt személyautó kategóriák piaci részesedése, amelybe a városi terepjárók, a minibuszok és a platós kisteherautók tartoznak, de mindössze három év alatt újból jelentősen zsugorodott és az USA-ban csak szedánként emlegetett hagyományos személyautók eladásai 2020-ban már csak a piac 20%-át tették ki.

Ha az egyes gyártókat külön vizsgáljuk, még nagyobbak az eltérések, az eleve sok testesebb modellt előállító amerikai cégeknél már szinte jelentéktelen a kisebb modellek eladása. A GM-nél például tavaly már csak az értékesítési árbevétel 8%-át tették ki a hagyományos személyautók, míg a Fiat-Chrysler-nél 9% volt ez az arány.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Businessweek / Instagram

Felkapott hírek

Friss hírek