Közel 12 milliárd dolláros veszteséget hozott össze tavaly a Boeing

A koronavírus-járvány nyomán megcsappant a kereslet a nagyobb repülőgépekre, a keskenytörzsű, kisebb gépek szegmensében pedig a 737 MAX problémái okoztak veszteséget az amerikai gyártónak. 

A Boeing a teljes 2020-as évre 11,9 milliárd (!) dolláros nettó veszteségről számolt be, melyből 8,44 milliárdot az év utolsó három hónapjában produkáltak – igaz, ebben szerepel egy 6,5 milliárd dolláros leírás is, amelyet a 777X típus gyártási késedelmei miatt szerepeltettek a jelentésben. A Boeing árbevétele 15%-kal csökkent 2020 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, összesen 15,3 milliárd dollárt tett ki.

Kép forrása: Boeing.com

A gyártó szerint már csak 2023 végén várható az új szélestörzsű óriásgép – a 777-es mini-jumbo nagyobbik változata – debütálása, pedig az eredeti tervek szerint ez már 2020-ban megtörtént volna. A 777X ütemterve ezzel már harmadszor csúszott meg, melynek fő oka, hogy a 737 MAX gépek szörnyű kezdése után – két légikatasztrófában voltak érintettek – a típus engedélyezésének követelményei lényegesen szigorodtak.

A légiközlekedés koronavírus-járvány miatti világszintű visszaesése és a fokozott biztonsági vizsgálatok együttesen pedig a már legyártott, más típusú gépek átadásait is megakasztotta, így több tucat 787-es is a tervezettnél lassabban kerül a légitársaságokhoz. A Boeingnek egyébként csak a 737 MAX típusból 450 darabos raktárkészlete van.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »