Nem akárhogy állt talpra a NIO a bukás után

Egy évvel ezelőtt a NIO kínai elektromos autó-startup csődközeli állapotban volt, mostanra azonban – a Tesla, a Toyota és a Volkswagen után – a világ negyedik legértékesebb járműgyártójává avanzsált. Mindez híven tükrözi a befektetők ingadozó bizalmát a hasonló kínai cégekben.

2014-es alapításától kezdve a NIO egy olyan elektromos autó-startup-forradalom zászlóshajója volt, amely mágnesként vonzotta az olyan befektetőket, akik a „következő Teslát” keresték. Számos befektetőt azonban frusztrálttá tett a – sok esetben rendkívül veszteséges – vállalkozások korlátozott haladása, ezért a legtöbben végül kihátráltak a projektek mögül.

Miután a helyi médiában „Kína Tesla-gyilkos startupja” néven kezdték emlegetni, a NIO 2017 és 2019 között 3,67 milliárd dollárt veszített, miközben kevesebb mint 32 000 autót adott el. A vállalat részvényeinek értéke – amely 10 dollár körül mozgott, amikor a társaság tőzsdére ment – 1,39 dollárra süllyedt tavaly év végén, miután a befektetők elmenekültek.

William Li, a NIO alapítója és vezérigazgatója szerint a szorult helyzetben cégének egyetlen előnye volt a legtöbb más induló vállalkozással szemben: az, hogy ők ténylegesen adtak el autókat. A tavalyi negyedik negyedévben leszállított nagyjából 8000 járművel a vállalat 400 millió dollárt keresett.

Nem sokkal később megérkezett a megmentő Hofej kormányának „személyében”. A nagyváros a kínai Anhuj tartomány székhelye és egyben gazdasági központja, amely élen jár az elektromos autó-gyártás terén. A NIO áprilisban 683 millió dolláros finanszírozási csomagban állapodott meg a város vezetésével.

Innen nem volt megállás, amit híven tükröz, hogy a társaság piaci kapitalizációja jelenleg körülbelül 73,6 milliárd dollár, ami még mindig messze van a Tesla 555 milliárd dolláros értékétől, azonban annak tekintetében, hogy a vállalat egy éve majdnem csődbe ment, nagyon is jó eredmény.

A teljes cikk angol nyelven olvaható a The Wall Street Journal oldalán.

Tovább olvasom →

 

Forrás: The Wall Street Journal / Instagram

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »