A Boeing problémás géptípusát 2019 márciusa óta nem engedik repülni a légügyi hatóságok, az újraengedélyezési folyamat egyre újabb és újabb végdátumokat kap. A legújabb határidő az idei nyár vége.
A Boeing tavaly decemberben rúgta ki korábbi vezérigazgatóját, Dennis Muilenburgot és az új vezérigazgatónak, Dave Calhounnak épp az lenne az egyik fő feladata, hogy felgyorsítsa a Boeing 737 MAX típus javításait és hatósági engedélyeztetését.
A típus gyártását is felfüggesztették időközben, szintén tavaly december óta már nem készülnek új 737 MAX gépek, pedig akkor még volt kereslet az új repülőkre – azóta a keresleti oldal is meggyengült, az utóbbi hetekben a légitársaságok inkább csökkenteni próbálják meglévő flottáikat, nem új gépeket vásárolnak.
- Kapcsolódó cikkeink:
Mindenesetre a 737 MAX-ok újraengedélyeztetési projektje egyelőre nem túl sikeres, még mindig szükség van szoftveres módosításokra és a cég legfrissebb közleménye szerint most a koronavírus-járvány hátráltatja a munkát, így nyár vége előtt már várhatóan nem kap zöld jelzést a Boeing legnépszerűbb repülője.
A teljes cikk a CNBC oldalán elérhető.
Tovább olvasom →