Jelentősen megvágta a járvány a BMW eladásait

A BMW hétfői bejelentése szerint a konszern eladásai 20,6 százalékkal csökkentek az év első három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest.

Az első negyedévben a BMW AG 477 ezer autót értékesített a BMW, a Rolls-Royce és a Mini márkákból. Kínában 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 17 százalékkal csökkentekaz eladások.

Kínában az értékesítés februárban esett vissza jelentős mértékben a járvány miatt bevezetett korlátozások hatására, Európában és az Egyesült Államokban pedig márciusban kezdte éreztetni hatását a kereslet csökkenése. Európában a járvány miatt jelenleg a márkakereskedők 80 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 70 százaléka tart zárva – közölte a konszern.

A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel „a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához” – közölte Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató. „Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei” – jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy az alkalmazottak egészségének védelme mellett a konszern a likviditás fenntartására és a hosszú távon sikeres működésre helyezi a hangsúlyt.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »