Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban

Új médiaszabályozási rendszer készül Németországban – a csaknem 30 éve megalkotott szabályok helyére lépő új előírásokról csütörtökön állapodtak meg Berlinben a tartományi miniszterelnökök konferenciáján.

Az úgynevezett médiaügyi tartományközi szerződés (Medienstaatsvertrag) az elektronikus médiáról szóló 1991-es tartományközi szerződést (Rundfunkstaatsvertrag) váltja fel. Legfőbb újítása, hogy az audiovizuális médiaszolgáltatások egészére vonatkozik, azaz a hagyományos televíziós és rádiós műsorszolgáltatás mellett a digitális médiára is kiterjed.

A szabályokat így be kell majd tartaniuk az úgynevezett közvetett médiaszolgáltatóknak is, azoknak a platformoknak, közösségi portáloknak, amelyek nem saját gyártású tartalmat szolgáltatnak, hanem megjelenési lehetőséget biztosítanak alkotóknak. Ezeknek a vállalkozásoknak többek között nyilvánosságra kell hozniuk, hogy milyen szempontok és eljárások alapján rangsorolják a felhasználók elé tárt tartalmakat.

Bevezetik egyebek mellett azt is, hogy előnyt kell biztosítani a médiafelügyeleti hatóságok által társadalmilag hasznosnak, a média sokszínűségét erősítőnek minősített tartalmaknak. Ez a gyakorlatban például azt jelenti, hogy az okostelevíziók menüjében kiemelt helyet kell biztosítani a közszolgálati műsorszolgáltatók kínálatának.

A szabályok arról is rendelkeznek, hogy az online platformokat, például videómegosztó portálokat használó alkotóknak – vloggereknek – műsorszolgáltatási engedélyt kell kiváltaniuk, ha műsoraik átlagos nézettsége meghaladja a 20 ezer főt.

A szerződés „mérföldkő” a németországi médiaszabályozás történetében, és az európai élvonalba emeli Németországot – mondta Malu Dreyer rajna-vidék-pfalzi miniszterelnök, a 2018-ban kezdett előkészítő munka irányítója.

Az új rendszer legkorábban 2020 szeptemberében léphet életbe – a szerződést előbb el kell fogadnia a tartományi parlamenteknek és jóvá kell hagynia az Európai Bizottságnak.

Forrás: MTI

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »