A kínai anyavállalat, a Geely magába olvasztja a Volvo Cars robbanómotor-fejlesztési és -gyártási üzletágát. A lépéssel a Geely önálló motorgyártó divíziót hoz létre a társasághoz tartozó Lotus, LEVC, Lynk és Proton márkák modelljeinek belsőégésű motorokkal és hibrid hajtásláncokkal való ellátására.
A Volvo Cars jelenleg évente 600 ezer belsőégésű motort gyárt, ami a Geely hasonló aktíváinak kapacitásával együtt évi kétmillióra emelkedik.
„A motorgyártó és -fejlesztő tevékenység integrálása méretgazdaságossági előnyökkel jár a konszern keretein belül, valamint csökkenti a beszerzési és fejlesztési költségeket” – tájékoztatta a Reuters hírügynökséget a Volvo Cars vezérigazgatója, Hakan Samuelsson. A göteborgi székhelyű svéd autógyár „ezt követően több figyelmet szentelhet a teljesen elektromos hajtású prémiumkategóriás modellek fejlesztésének” – mutatott rá.
„A belsőégésű motorok üzletágában valószínűleg már nem lehet növekedésre számítani, ezért is fontos a tevékenység konszolidálása és a szinergikus előnyök kihasználása a konszern keretein belül. Cégünk ezzel egy újabb lépést tett a járműtechnológia elektromosítása felé” – fogalmazott Samuelsson, majd hozzátette: a Volvo középtávon felhagy a dízelmotorok gyártásával és teljes egészében az elektromos és benzin-hibrid hajtású járművekre koncentrál majd, ami további nagy befektetéseket igényel az üzemagyag-befecskendezés, a turbófeltöltés és a fékezési energia-visszanyerési technológiák fejlesztésében.
A közös motorgyártó üzletág egyesíti a Volvo 3 ezer és a Geely 5 ezer alkalmazottat foglalkoztató aktíváit és nem jár munkahelyvesztéssel a svédországi üzemekben – közölte a Volvo Cars.
A Volvo teljesen átáll elektromos és hibrid autókra
A Geely vezére szerint az autógyártóknak fel kell ébredniük, ha fenn akarnak maradni
Forrás: MTI/Reuters