A szlovén kormányfő helyteleníti az olasz – szlovén határkerítést

Semmi sem indokolja, hogy Olaszország kerítést építsen Szlovéniával közös határán az illegális migráció megállítására – jelentette ki Marjan Sarec szlovén kormányfő kedden a parlamentben ellenzéki bírálatokra válaszolva, melyek szerint a kormány politikájával rossz jelzéseket küld a migránsoknak és a szomszédos schengeni országoknak.

Matteo Salvini olasz belügyminiszter nemrég kijelentette, hogy amennyiben nem sikerül a július 1-jén indított közös olasz-szlovén járőrözéssel feltartóztatni az illegális bevándorlókat, Olaszország fizikai akadályt építhet Szlovéniával közös határán.

Sarec szerint viszont Olaszország idén kevesebb migránst küldött vissza Szlovéniába, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Úgy vélte, hogy Salvini kijelentését belpolitikai megfontolások motiválták.
Minden olyan ország, amely kerítést épít a schengeni övezeten belül, megsérti a schengeni szabályokat. Nem engedhető meg, hogy így összeomoljon a schengeni rendszer. Ezek komoly kérdések, amelyekkel az Európa Bizottságnak is foglalkoznia kell” – vélekedett a szlovén kormányfő.

Elmondta: hétfőn a déli határon járt, ahol egyes községi képviselők a Kolpa folyó térségében arra kérték, hogy Szlovénia bontsa le a kerítést Horvátországgal közös határán, mert az árt a turizmusnak. A kormányfő mindazonáltal úgy vélte, ennek még nem jött el az ideje, mert Szlovénia a schengeni övezet külső határait is védi.

A szlovén rendőrség és a katonaság hatékonyan védi a határokat és visszafordítja a migránsokat – mondta Sarec. Horvátországnak azonban sokkal többet kellene tennie, ha csatlakozni akar a schengeni övezethez – hangsúlyozta a kormányfő, aki abban látja a megoldást, hogy az európai uniós határvédelmi ügynökségnek, a Frontexnek kellene védenie a horvát-szerb és a horvát-boszniai határt, mert szerinte ez esetben kevesebb illegális bevándorló érkezne Szlovéniába.

A szlovén-horvát határ csaknem 700 kilométeres szakaszán 2015-óta 160 kilométer drótkerítést és 56 kilométer panelkerítést épített a szlovén kormány azokon a helyeken, ahol erősödött a migrációs nyomás. Sarec hétfőn bejelentette, hogy újabb 40 kilométer panelkerítést terveznek építeni olyan további szakaszokon, ahol arra szükség mutatkozik.

A szlovén belügyminisztérium adatai szerint az év első hat hónapjában 5345 illegális határsértést regisztráltak a hatóságok, ami 47,1 százalékkal (1712 fővel) több a tavalyinál.

A Görögországból Macedónián, Szerbián és Magyarországon át Közép-Európa más országaiba vezető, úgynevezett balkáni migrációs útvonal lezárása óta a menedékkérők más útvonalon – Bosznia-Hercegovina, Horvátország és Szlovénia érintésével – igyekeznek eljutni Nyugat-Európába.
A horvát-szlovén határon mindennaposak a határsértések.

Forrás: MTI

  • Kapcsolódó cikkeink:

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »