A Fiat Chrysler kifarolt a Renault-nak tett egyesülési ajánlatból

A Fiat Chrysler csütörtök hajnalban bejelentette, hogy visszalép a Renault-nak tett 35 milliárd dolláros egyesülési ajánlatától. A vállalat a francia cégben 15 százalékos részesedéssel bíró párizsi kormányt hibáztatta azért, hogy nem jött létre a világ harmadik legnagyobb autógyártója.

A Fiat Chrysler (FCA) május végén tette meg az ajánlatát. Különböző források szerint a Renault igazgatótanácsa szerdán már hat órája tanácskozott az egyesülésről, amikor a francia kormány is feltételesen megállapodott az FCA-val az ügyletről. Párizs azonban el akarta érni, hogy egyik szövetséges partnere, a japán Nissan – amely mindaddig tartózkodott – támogassa az egyesülést. A francia szakszervezetek ellenezték a megállapodást, a magánrészvényesek viszont támogatták. A francia kormány ekkor azt kérte, hogy halasszák el a döntést.

Az FCA ezután – szerda éjfél után – adott ki közleményt arról, hogy visszalép az ajánlattól. “Egyértelművé vált, hogy Franciaországban egyelőre nincsenek meg a politikai feltételek ahhoz, hogy egy ilyen kombináció sikeresen elinduljon” – írták. Francia részről azonban úgy látják, hogy az FCA türelmetlen volt, gyorsan nyélbe akarta ütni az üzletet, miközben Párizs szerint nem volt ok a sietségre.

Az FCA javaslata szerint a két cég részvényesei 50-50 százalékos tulajdonhányaddal rendelkeztek volna a közös vállalatban, amely a világ harmadik vezető járműgyártója lett volna a Volkswagen és a Toyota után. Az egyesülés évi 8,7 millió autót gyártott volna, piaci tőkeértéke pedig elérte volna a 37 milliárd dollárt – ebből csaknem 20 milliárd a Fiat Chrysleré lett volna.

Az FCA korábban már tárgyalt a PSA Csoporttal, amelyben a francia kormánynak szintén van részesedése.

Elemzők szerint ésszerű volt az elgondolás, lévén az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járt volna, ráadásul más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.

Forrás: MTI/Reuters/dpa/AFP/AP

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás