Várhatóan nem engedélyezik a német-francia vasúti fúziót

Az Európai Bizottság szerdán bejelenti vétóját a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágának egyesülési tervére – jelentették német hírportálok kedden.

A dpa hírügynökség brüsszeli forrásoktól származó értesülését ismertető beszámolók szerint az Európai Unió piacának versenyhatóságaként működő bizottság arra hivatkozva utasítja majd el az egyesülését, hogy ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal.

Az már korábban kiszivárgott, hogy az EB ellenzi a két versenytárs fúzióját, mert megítélése szerint kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán, de a bejelentés időpontjáról eddig csak azt lehetett tudni, hogy a döntést február 18-ig kell ismertetni.

Joe Kaeser, a Siemens igazgatótanácsának elnöke egy január végén tett nyilatkozatában kiemelte, hogy a tervezett egyesülés valamennyi érdekelt hasznára válna, és “az egyetlen helyes válasz” arra a fejleményre, hogy állami irányítás alatt álló vállalatok igyekeznek terjeszkedni a nemzetközi piacon. Azonban a Siemens nem ragaszkodik minden áron az egyesüléshez – tette hozzá Joe Kaeser. Aláhúzta, hogy a leginkább az ICE nagysebességű vonatokról ismert vasúti üzletág nyereséges, és a fejlődésre vannak más lehetőségek is, mint az összeolvadás a TGV nagysebességű vonatok gyártójaként is ismert francia versenytárssal.

Hasonlóan nyilatkozott az Alstom vezetője is kedden. Henri Poupart-Lafarge a Le Figaro című lap online kiadásában ismertetett nyilatkozatában kiemelte, hogy a bizottság valószínűsíthető elutasítása “rossz jel” az egész európai ipar számára. Hozzátette, hogy nem lesz újabb próbálkozás, az Alstom és a Siemens nem törekszik többé a vasúti üzletág egyesítésére, ha Brüsszel valóban megvétózza a tervet.

A Siemens és az Alstom 2017 őszén állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 15 milliárd euró, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. és duplája a kanadai Bombardier ágazati cégek bevételének.

A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

16 hónapja tartanak a konstruktív megbeszélések Kína és az USA között

A várakozások szerint a kidolgozás alatt álló, az év végéig aláírandó első részmegállapodásban az Egyesült Államok vállalja, hogy december 15-én mégsem vezeti be a 156 milliárd dollár értékű kínai importcikkekre - köztük mobiltelefonokra, laptopokra és játékokra - ígért 10 százalékos pótvámot. Trump véleménye azonban bármikor változhat.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás