A német autószervizek szembemennek a Volkswagennel

A német autószervizek szakmai szervezete (ZDK) kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének elkerülése érdekében.

A ZDK alelnöke, Thomas Peckruhn a dpa hírügynökségnek adott interjúban rámutatott, hogy korábbi hasonló programok, például a dízelmotorok koromszűrővel való ellátása, valamint a nyolcvanas években a benzines autók katalizátorral való utólagos felszerelése során szerzett tapasztalatok alapján az ágazat fel van készülve a feladat elvégzésére. Véleménye szerint már a jövő évben megkezdődhet a dízelautók tömeges átépítése.

A német kormánypártok a hétfő estétől kedd reggelig folytatott egyeztetésen megállapodtak abban, hogy ösztönzőkkel támogatják az idősebb dízelautók tulajdonosait járműveik átalakításában vagy új modellre cserélésében annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a leginkább szennyezett német nagyvárosokban az autóhasználati tilalom bevezetése.

A német autógyártók ígéretet tettek a kormánynak arra, hogy “vonzó prémiumokat vagy árkedvezményt” tartalmazó csereprogramot kínálnak az Euro 4-es és az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosainak. A motorok utólagos átalakításához viszont még hiányzik a német autógyárak beleegyezése. A BMW és az Opel határozottan elutasítja autói utólagos átalakítását, a Volkswagen és a Daimler viszont jelezte részvételi készségét egy átépítési programban – mihelyt rendelkezésre áll a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkező berendezés.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A kipufogógáz-kezelésre szakosodott Baumot vállalat igazgatója, Marcus Hausser a dpa hírügynökségnek elmondta, hogy folyamatban van egy szűrőberendezés engedélyeztetési eljárása a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) német gépjármű-felügyeletnél.

“A kormányprogram megadhatja az átépítések megkezdéséhez szükséges utolsó lökést” – mondta. Hozzátette: a Baumot sok éves tapasztalattal rendelkezik és nem lát problémát abban, hogy garanciát vállaljon berendezéseire. “Nagy ködösítés folyik a témában” – jegyezte meg, utalva azokra a médiabeszámolókra, amelyek szerint az autóipar nem lesz hajlandó garanciát vállalni az utólag beépített berendezésekre.

A vállalat igazgatója szerint a dízelmotorok átépítési költsége 1500-2000 euró körül lehet, “ami még a csereprémiummal együtt is jóval vonzóbb megoldás lehet számos tulajdonos számára autója új modellre cserélésénél”.

Az IG Metall német gépipari szakszervezet üdvözölte a létrejött megállapodást. “A megoldás összességében növeli az ágazatban dolgozók munkahelyének biztonságát amellett, hogy fenntartja a nyomást az alternatív hajtásláncok bevezetésére is” – fogalmazott Jörg Hofmann, a szakszervezet vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy fontos lenne, hogy a külföldi autógyárak is részt vegyenek a programban.

Forrás: MTI/APA/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Piaci körkép: aggódik, de még kitart Európa

A DE30 éles eséssel kezdte a mai napot, de az index el tudott pattanni napi mélypontjáról a július közepén indult esés 50%-os visszatérési szintjének környékén (15.415 pont). Míg Ázsiában, leginkább Kínában borús a hangulat, úgy tűnik, Európában még nem adják fel a harcot a bikák.

Read More »

Augusztustól szigorít a beutazási feltételeken Hollandia

Augusztus 8-tól csak a teljes beoltást igazoló tanúsítvánnyal vagy negatív koronavírus-teszttel lehet belépni az országba - közölte Mark Rutte holland ügyvezető miniszterelnök hétfőn. Az intézkedés az összes unión belül utazót érinteni fogja, fő oka pedig az aktív fertőzöttek számának erőteljes és hirtelen megugrása.

Read More »