Kompromisszum árán, de mentességet kaphat az EU az amerikai védővámok alól

Az Egyesült Államok hajlandó meghosszabbítani az acél és az alumínium importját sújtó vámok megfizetése alóli mentességet az Európai Unió számára, de cserébe engedményeket vár el az európaiaktól  – közölte Larry Kudlow, az amerikai elnök gazdasági főtanácsadója csütörtökön.

Az acél- és alumíniumtermékek importjára kivetett vámokról szóló elnöki nyilatkozatok március 23-án léptek hatályba, de a  két szomszédos ország, Mexikó és Kanada – az Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) két részes tagállama – mentességet kapott, és az utolsó pillanatban a kivételezett körbe került az EU, Argentína, Ausztrália, Brazília és Dél-Korea is. Az Európai Unió mentessége május 1-jén jár le.

Larry Kudlow a CNBC amerikai gazdasági hírtelevíziónak adott nyilatkozatában nagyon fontosnak nevezte, hogy „egyes barátaink engedményeket tegyenek kereskedelmi gyakorlatuk, vámtarifáik és adóik terén”. Példaként említette az autókereskedelem igazságos kezelését, amelynek esetében Washington engedményt vár el Európától.

Angela Merkel kancellár washingtoni útja előtt egy nappal, csütörtökön német hírportálok arról számoltak be, hogy a német kormány arra számít: az Európai Uniónak nem sikerül kedvező megállapodást kialkudni az amerikai kormánnyal az acélra és az alumíniumra kivetett védővám ügyében, és május 1-jétől az uniós termelőknek is fizetniük kell majd az amerikai exportért.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Emmanuel Macron francia elnök, aki szerdán fejezte be háromnapos állami látogatását Washingtonban, a kereskedelmi kérdésekben együttműködést szorgalmazott, mondván: szövetségesek nem szoktak kereskedelmi háborúkat vívni egymással. Kudlow kijelentette: Trump elnök is elmondta francia kollégájának, hogy minden részletet vizsgálnak, minden hipotézist megfontolnak. A határidő hétfő éjfél, és a Fehér Ház azonnal tudatja döntését, ha meghozta.

Az Európai Unió évente körülbelül 6 milliárd euró értékben exportál acélt és alumíniumot az Egyesült Államokba, és állandó mentességet kér az importvámok megfizetése alól.

Az Egyesült Államokból az Európai Unióba exportált termékeket átlagosan 3 százalékos vámtarifa sújtja, míg az Európai Unióból az Egyesült Államokba áramló árukra 2,4 százalékos vámot vetnek ki. Az európai személyautókra 2,5 százalékos vámot vet ki az Egyesült Államok, az EU viszont 10 százalékkal sújtja az importból származó amerikai autókat, de a teherautók esetében az amerikai és az európai vámtarifa közötti különbség akár 25 százalék is lehet az amerikai javára. A cipők esetében akár 48 százalék, a szöveteknél 12 százalék, a földimogyoró esetében pedig 164 százalék ugyanez a különbség.

Forrás: MTI/Reuters/AFP

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »