Kína leteheti a fegyvert a kereskedelmi háborúban

A kínai gazdaság további megnyitását, a szellemi tulajdonjogok védelmének erősítését és a vámtarifák csökkentését ígérte Hszi Csin-ping kínai elnök kedden.

A kínai Davosként is emlegetett nagyszabású nemzetközi konferencián, a Boao Fórum Ázsiáért (BFA) elnevezésű tanácskozáson Hszi Csin-ping a televízióban élőben közvetített ünnepélyes beszédében nem említette meg nyíltan egy amerikai-kínai kereskedelmi háború kirobbanásának veszélyét, de egy sor olyan intézkedést vázolt fel, amelyek pontról pontra válasznak tűnnek Donald Trump elnök Kínát érő bírálatainak.

„Kína a nyitás új szakaszába lép. Nem akarja növelni kereskedelmi többletét. Őszintén reméljük, hogy erősíteni tudjuk importunkat” – szögezte le a kínai államfő a számos nemzetközi vezető, köztük Christine Lagarde, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) vezérigazgatója előtt tartott, békülékeny hangvételű beszédében.

Bár az ígéretek többségével Hszi Csin-ping korábban már bejelentett intézkedéseket erősített meg, a világ két legnagyobb gazdasága közötti kereskedelmi feszültségek fokozódásának közepette ez is elég volt ahhoz, hogy meglóduljanak az ázsiai tőzsdéken az árfolyamok, 1 százalék körüli mértékben megemelje a New York-i tőzsde irányadó indexeinek határidős jegyzéseit és erősítse a dollár árfolyamát.

Trump elnök egyik legfőbb panasza az, hogy Kína óriási többletet – csak tavaly 375 milliárd dollárt – halmozott fel a kétoldalú kereskedelmi forgalomban. Miközben Washington azzal fenyeget, hogy 150 milliárd dollár értékű kínai termékre vet ki pótvámokat, Hszi azt ígérte, hogy már idén jelentősen csökkentik a külföldi autók és más, meg nem nevezett termékek behozatalát terhelő vámokat.

A viszály egyik almáját éppen az autók képezik. Trump elnök előszeretettel hozza fel példaként és használja a kínai „protekcionista” kereskedelmi politika ostorozására azt, hogy Kínában minimum 25 százalékos vámot vetnek ki az importált autókra, míg az Egyesült Államokban csak 2,5 százalékot.

A kínai elnök közölte, hogy a tavaly ősszel bejelentett vállalásoknak megfelelően sokkal szélesebbre tárják a kínai pénzpiacokat a külföldi befektetők előtt, valamint enyhítenek a kínai vállalatokban való külföldi tulajdoni hányadot szigorúan korlátozó előírásokat az autó- és repülőgépiparban, illetve a hajógyártásban, „amint ez lehetségessé válik”.

Külföldi befektetők üdvözölték, hogy a kínai államfő kiállt a reformok folytatása mellett, ideértve a szellemi tulajdonjogok fokozott védelmét, de hiányolták a konkrétumokat, az időpontok határozott megjelölését.

A dél-kínai a dél-kínai Hainan szigetén, Boao városban 2001 óta minden évben megrendezik az ázsiai gazdasági fórumot, amely az alapítók szándéka szerint a regionális gazdasági integrációt, az egyes ázsiai országok gazdasági fejlődését kívánja elősegíteni.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters/AFP

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »