Az állami vasúttársaságot is megreformálja a francia kormány

A francia kormány, a munkajogi reformhoz hasonlóan, rendeletekkel, még a nyár előtt végrehajtja a közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozott állami vasúttársaság (SNCF) reformját, de nem tervez privatizációt – közölte Edouard Philippe miniszterelnök hétfőn.

„Ez nem az SNCF privatizációt előkészítő reform, az SNCF állami vállalat, amely közszolgáltatást lát el. A franciák kulturális örökségének része és az is marad” – hangsúlyozta a kormányfő.

A 140 ezer embert foglalkoztató francia nagyvállalat reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta.

„Riasztó a helyzet, hogy azt ne mondjam, tarthatatlan. A franciák, akár járnak vonattal, akár nem, egyre többet fizetnek ezért a közszolgáltatásért, amely egyre rosszabbul működik” – fogalmazott Edouard Philippe.

A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a 140 ezer francia vasúti dolgozó kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik.

Az SNCF reformjáról tíz nappal ezelőtt bemutatott 43 pontos ajánlásban a kisebb, nem eléggé kihasznált és nem rentábilis vasúti útvonalak megszüntetése is szerepelt. Ez ellen a szakszerveteken kívül a vidéki városvezetők is tiltakoztak, ezért ezt a javaslatot a kormány elvetette és ígéretet tett arra, hogy egyetlen vonalat sem zárat be.

A miniszterelnök jelezte, hogy az őszi munkajogi reformokhoz hasonlóan, rendeleti úton kívánja az SNCF reformját végrehajtani.

„Gyorsan akarunk haladni, de nem akarjuk kihagyni az egyeztetést vagy a parlamenti vitát” – mondta a Edouard Philippe, kiemelve, hogy a rendeleteknek elsősorban „a technikai részekre kell vonatkozniuk”. A rendeleti reformot engedélyező törvénytervezetet a kormány március 15-ig a parlament elé terjeszti, s a reform kulcsintézkedéseit a nyár előtt életbe lépteti.

A szakszervezetek többsége tárgyalóasztalhoz ül a reformok megvitatására, de a rendeleti bevezetést provokációnak tekinti a kormány részéről. A legradikálisabb szakszervezet, a CGT már előzetesen egynapos országos tiltakozásra szólította fel a vasutasokat március 22-re. Ugyanezen a napon, az 1968-as diáklázadások kezdetének ötvenedik évfordulójára hirdettek országos tüntetést a közalkalmazottak is, a rájuk vonatkozó reformok miatt. A többi szakszervezet kedden egyeztet arról, hogy csatlakoznak-e a sztrájkfelhíváshoz.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »