A magasabb árak miatt lett jó negyedéve a Pepsinek

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége és árbevétele is nagyobb lett az idei második negyedévben az elemzők által vártnál, elsősorban a szénsavas italok és snack élelmiszerek magasabb árazása miatt.

A vállalat kedden azt közölte, hogy a Pepsico Észak-Amerikában 5,24 milliárd dolláros árbevételt ért el az idei második negyedévben, 2 százalékkal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakát. Az eladási volumen stagnált, azonban az árazás 1 százalékkal emelkedett.

A PepsiCo árbevétele a június 17-én zárult negyedévben éves összehasonlításban 2,1 százalékkal, 15,71 milliárd dollárra emelkedett, amely meghaladta a 15,59 milliárd dollárt valószínűsítő elemzői várakozásokat. Az idei második negyedévben a vállalat nettó eredménye 2,11 milliárd dollár, részvényarányosan az elemzők által várt 1,39 dollárnál magasabb, 1,46 dollár lett az egy évvel ezelőtti 2,01 milliárd dollár, részvényenkénti 1,38 dolláros adózott eredmény után. Az idei második negyedévben egyszeri tételek nélkül pedig 1,50 dollár volt a részvényarányos adózott eredmény. A szakértők gyengébb adatra, 1,40 dollárra számítottak.

A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása jelenleg 5,13 dollár.

A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett inkább teát és gyümölcslevet isznak.

A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeinek cukor- és kalóriatartalmát, valamint az egészségtudatosabb vásárlókkal rendelkező piacokon inkább a kisebb kiszerelésű, nagyobb profitrátát biztosító termékeket részesítik előnyben és egyre inkább csökkentik a nagy kiszerelésű, akciós szénsavas üdítőitalok kínálatát.

A PepsiCo globális márkái közé tartozik egyebek között a Pepsi, a Lay’s, a Cheetos, a 7Up, a Tropicana, valamint a Gatorade sportital család.

Forrás: MTI/AP/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

Az orosz zsoldoshadsereg felemelkedése és bukása

Minden jel arra utalt, hogy a Wagner orosz katonai cég egy új valóság hírnöke, egy olyan valóságé, amelyben a vállalat zsoldoshadserege lehet a "lándzsahegy" egy új, agresszívebb orosz külpolitika élén. A Foreign Policy exkluzív riportja azonban rávilágít, hogy a Wagner jóval kevésbé befolyásos, mint amilyennek látszik.

Read More »

Pénz és remény nélkül tengetik életüket a dél-koreai fiatalok

Számunkra sem ismeretlen az a kifejezés, hogy valaki “ezüstkanállal a szájában született”. Ezen a metaforán elindulva, Dél-Korea fiataljai is eképpen fogalmazzák meg a társadalmi státuszukat, csak épp nekik a kevésbé szerencsésekre is van egy elterjedt kifejezésük: ők a “dirt spoon-ok”, azaz piszkos kanalak, míg a gazdag családok sarjai a “gold spoon-ok”, azaz arany kanalak. Ezek a fogalmak tehát ott is évtizedek óta léteznek, azonban az elmúlt években a politikai életben is jóval nagyobb visszhangot kaptak, aláásva Mun Dzse In dél-koreai elnök népszerűségét.

Read More »

Milyen alternatívái vannak a pálmaolajnak?

Ez egy igazi "csoda-termék", amelyet a cukrászattól az építőiparig szinte mindenütt használnak. Pálmaolaj-függőségünknek azonban a környezet látja kárát, lévén olajpálma-ültetvények létesítése céljából napi 20 hektárnyi esőerdőt tüntetnek el a föld színéről, jelentős mértékben hozzájárulva ezzel a klímaváltozáshoz.

Read More »

Nagy pénz, nagy foci – a világ leggazdagabb klubtulajdonosai

Az amerikai sportokkal ellentétben az európai sportkultúrában nincsen jelen a fizetési sapka fogalma, amely kiegyenlítené a csapatok költéseit, és kiegyensúlyozottabbá tenné a bajnokságokat. Így a jelenlegi piaci körülmények között egy futballcsapat sikerességének releváns tényezője, hogy mennyire gazdag a csapat tulajdonosa.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás