Csalószoftver kerülhetett a Suzuki Vitarákba is

Hollandia közlekedési hatósága (RDW) azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjáró modell esetében.

Az RDW – amely egyebek között vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek – hétfőn közzétett jelentésében tudatta, hogy a dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá. A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg.

Suzuki Vitara - Kép forrása: Suzuki

Suzuki Vitara – Kép forrása: Suzuki

A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint – a Suzuki és a Fiat Chrysler két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi. Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Mitsubishi ennek a botránynak “köszönheti”, hogy ma már részben a Renault-Nissan tulajdonában áll, a  Suzuki Motor pedig elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de “a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint például az adatok manipulálása lenne”.

Hasonló esettel legutóbb a Mercedes került a figyelem középpontjába, amikor májusban házkutatást tartottak a német autógyártó társaság több németországi telephelyén. A szövetségi közlekedési hivatal (KBA) vizsgálatai ugyanis feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mutattak ki egyes Mercedes-modelleknél, amelyekben egy szerkezet a külső hőmérséklet függvényében – hideg időben – csökkentheti a kipufogógáz tisztítását végző berendezés teljesítményét.

Forrás: MTI/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

Megint tesztelgetett Észak-Korea

Dél-Korea vezérkari főnöksége szerint két rövid hatótávolságú rakétát lőttek ki közel negyedórás eltéréssel a Japán-tengerbe az ország keleti részén fekvő Szondok város környékéről. Mindkét rakéta 380 kilométert tett meg, maximális repülési magassága 97 kilométer volt, és sebessége mintegy 6,5-szer haladta meg a hangsebességet.

Read More »

Trump már nem elégszik meg a vámtarifák emelésével

Trump felszólította az amerikai cégeket, hogy kezdjék el felkutatni a kínai piac alternatíváját, hozzák haza a Kínába kiszervezett termelést, a szállítással foglalkozó vállalatok pedig állítsák le a Kínából érkező fentanyl Amerikába szállítását. Elemzők és egyes republikánus politikusok szerint sem világos, hogy az amerikai elnök milyen felhatalmazás alapján utasíthatná országa magánvállalatait piaci tevékenységük megváltoztatására.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás