Egyre kevésbé kellenek Kínának a külföldi márkák

Egyre inkább kiesnek a pikszisből a külföldi márkák Kínában, a világ legnagyobb fogyasztói piacán – áll a Nielsen Holdings és a Bain & Co. legfrissebb jelentésében.

A fogyasztási cikkeket, például az élelmiszereket, az italokat, illetve a testápolási termékeket előállító hazai vállalatok lassan, de biztosan elorozzák a piaci részesedést a külföldi versenytársaktól. Ezt támasztja alá az is, hogy a tavalyi évben már csak a piac 30,2 százalékát tették ki szemben a 2006-os 33,5 százalékos részesedéssel. A Bain 26 cégcsoport közül mindössze négy olyat talált, amely növelte ezt az arányt.

Ez azért is figyelemre méltó, mert – a cseheket kivéve – a kínai fogyasztók jobban odafigyelnek a márka származási helyére, mint bármely más nemzet, állítja a Nielsen, amely 70 ország fogyasztói attitűdjét vizsgálta.

„A kínai fogyasztókat nemcsak az alacsony ár, hanem magasabb színvonal is egyre inkább érdekli. Megfigyelhető a hazai márkák értékesítési lendülete, mivel a cégek egyre inkább beépítik a természetes és egészséges termékek fogalmát a köztudatba” – mondta Vishal Bali, a Nielsen ügyvezető igazgatója Sanghajban.

A stabil gazdaság, az erőteljes bérnövekedés és az elektronikus kereskedelem kényelme a fogyasztást a gazdasági növekedés fő hajtóerejeként határozza meg.

A fogyasztás az idei első negyedévben 77,2 százalékkal járult hozzá a gazdasági növekedéshez, amely az előző év hasonló időszakában még csak 64,6 százalék volt.

Kína digitális beállítottságú felső középosztálya nagyban elősegíti ezt a fellendülést, így 2021-re ez a réteg mintegy 1,833 milliárd dollárral fog hozzájárulni a fogyasztói piachoz. Ez körülbelül Németország mai fogyasztói piacának felel meg.

A Bain jelentése szerint, amely 40 000 háztartás vásárlási szokásai követte nyomon, a kínai vállalatok egyre nagyobb térnyerése annak köszönhető, hogy ők jobban ismerik ügyfeleiket, gyorsabb döntéseket hozhatnak, mint a multinacionális vállalatok, valamint jobban alkalmazkodnak a gyorsan növekvő online értékesítéshez.

A hazai vállalatoknak azonban még hosszú utat kell megtenniük, mivel a fogyasztók egyes ágazatokban (ilyen például a személyes gondoskodás) még mindig inkább külföldi termékeket választanak, mivel ezek a cégek biztosan minőségi termékekkel látják el őket.

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »