Okosszemüveggel akar hódítani az Emirates

Íme az Emirates legújabb kísérlete, hogy legyőzze az olcsó áraik miatt népszerű fapados légitársaságokat: okosszemüvegek segítségével igyekszik elkápráztatni az utasokat.

Az Öböl-menti légitársaság arra törekszik, hogy olyan kiterjesztett valóság szemüvegekkel szerelje fel a személyzetet, amelyek egyből megmutatják az utas nevét és utazási szokásait, lehetővé téve a személyre szabottabb kiszolgálást. Az utasok szintén kaphatnak ilyen szemüvegeket, melyek segítségükre lesznek a repülőtereken történő tájékozódástól az ételválaszték áttanulmányozásáig mindenben.

„Nagyon magas színvonalúra tudjuk fejleszteni az ügyfélkiszolgálást” – mondta a vállalat vezető digitális és innovációs tisztviselője, Christoph Mueller.

Tim Clark, az Emirates elnöke arra figyelmeztetett, hogy a vállalat bajban van az olyan fapados versenytársak miatt, mint például a Norwegian Air Shuttle, amely folyamatosan bővíti az észak-atlanti útvonalakat, és azzal fenyeget, hogy átveszi a piaci vezető szerepet az Emirates-től. A légitársaság ezért arra esküszik, hogy az új technológiákba történő befektetés megtérül, és segít a felszínen maradni.

A kiterjesztett valóság, amely olyan eszközökön áll rendelkezésre, mint a Microsoft HoloLens headsetje és az Apple iPhone-jai, egyre inkább vonzóvá válik azon vállalatok szemében, amelyek fejleszteni akarják az ügyfélszolgálatot és a munkatermelékenységet. Csak hogy pár példát említsünk:

  • a Gap divatmárka vásárlói gyakorlatilag virtuálisan próbálhatnak ruhát egy avatár felöltöztetésével,
  • egyes autógyártók, köztük a Jeep és a BMW, a járműveik 3D-s verzióját kínálják mobil eszközökön,
  • a Thyssenkrupp karbantartói pedig okosszemüvegeket viselnek munka közben, hogy hozzáférjenek a műszaki adatokhoz.

Kapcsolódó cikkünk: Forradalmi újdonsággal rukkol elő az Adidas

Muellert azért kérték fel az említett posztra, hogy minél előbb felzárkóztassa a légitársaságot a legújabb technológiák terén, erre pedig azért volt szükség, mert a cég 30 éves történelme során most van a legnagyobb bajban.

A dubaji székhelyű légitársaság májusban bejelentette, hogy nyeresége a március 31-ével végződött pénzügyi évben az adózott eredmény 80 százalékot meghaladó mértékben esett az előző évihez képest. Ahmed bin Szaíd al-Maktúm sejk, a csoport elnök-vezérigazgatója geopolitikai és makrogazdasági okokra vezette vissza a romló pénzügyi mutatókat. Elmondása szerint a terrorista támadások Európában, a törökországi puccskísérlet, a Brexit, az erős dollár és a marzscsökkenés is negatívan hatott a társaság gazdálkodására. Utóbbi jelenség hátterében a kiélezett verseny miatt folyamatosan csökkenő jegyárak húzódnak meg. Tovább a teljes cikkre

„Szétszakadtunk. Ez eléggé nyilvánvaló, ha megnézzük a teljesítményünket. Ezért most újraírjuk az Emirates csoport üzleti modelljét” – fogalmazott Mueller.

Az okosszemüvegek bevezetése azonban még egy jó darabig eltarthat. A kiterjesztett valóság technológia még gyerekcipőben jár a játékszektoron kívül, mivel a legtöbb vállalat a kísérleti szakaszban van. A vállalati alkalmazások nagyrészt mobileszközökön futnak, valamint egyelőre nehéz elképzelni, hogy a sci-fi stílusú eszközök hogyan illeszkednek majd az Emirates finom eleganciájához.

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »