Helybe viszi a gyártást legnagyobb piacára az Airbus Helicopters

Kínában megkezdődött az Airbus Helicopters helikopter-összeszerelő üzemének építése a tengerparti Csingtao városában. Az üzemet – amelynek a létrehozásáról nagyjából egy éve írtak alá megállapodást – 2018 végére építik fel.

Az új üzemben a termelés 2019-től indul és kezdetben évi 18 H135 típusú helikoptert gyártanak majd, a továbbiakban pedig a kereslettől függően alakítja majd a további termelést az Airbus Helicopters, amely az Airbus Group francia-német leánycége. Az üzemben készülő két hajtóműves H135-ös könnyű helikoptert már szolgálatba állították Kínában mentési és rendőrségi feladatokra.

Az Airbus Helicopters a következő 20 évre 3-5 ezerre becsüli Kína helikopterigényét, ezen belül mintegy hatszáz H135-ös helikopterre lehet majd szüksége az ázsiai országnak.

Az IATA szerint 2024-re Kína megelőzi az Egyesült Államokat a világ legnagyobb légipiacáért folyó versenyben, ráadásul idén a kínai repülőgépgyártás is felpörög, így az ipar eddigi két vezető szereplője – az Airbus és a Boeing – egy új vetélytárssal lesz kénytelen szembenézni.

További részletek

Kína volt tavaly az Airbus Helicopters legnagyobb piaca, amely csak nőhet a légtér polgári repülés előtt történő további megnyitása miatt, illetve a magán- és közösségi célú légi szolgáltatások terjedésével.

Forrás: MTI/Reuters/TASZSZ

Felkapott hírek

Friss hírek

Közúton kinyíltak a magyar határok

A rendőrség közleménye szerint korlátozás nélkül utazhat Magyarországra állampolgárságtól függetlenül az, aki - a polgári légijárművel történő beutazást leszámítva - Horvátország, Ausztria, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia területéről lép Magyarországra.

Read More »

Piaci körkép: ma is lefelé próbálkozik a DAX

Enyhe mínuszt mutatnak a főbb európai indexek szerdán, a kereskedés laposan kezdődött, de később ereszkedni kezdtek az árfolyamok. A Daimler a saját akkumulátorgyártás lehetőségeit vizsgálja, mivel a Daimler és a Farasis Energy által 2019-ben megkötött megállapodás akadozik.

Read More »