Öt nagy édességforgalmazó cég bejelentette csütörtökön, hogy közösen kívánják csökkenteni a kalóriát a legtöbb amerikai piacra szánt termékükben. Ez nagyon ritka példája az együttműködésnek egy versenyképes iparágban, továbbá megoldást jelenthet a fogyasztók növekvő, cukor iránti ellenszenvére.
Az Egyesült Államok a világ legnagyobb édesítőszer-fogyasztója, ezért az elhízás, a cukorbetegség és a szívbetegség a vezető egészségügyi problémák közé tartoznak az országban.
Az USA Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala tavaly megújította a csomagolt élelmiszerek címkézését, és minden gyártótól megkövetelte, hogy 2018-ig tüntesse fel a hozzáadott cukormennyiséget minden terméken.
A vállalatok elmondása szerint elkötelezettek annak biztosítására, hogy az elkövetkező öt évben elérik: az Egyesült Államokban értékesített, egyenként csomagolt termékeik fele maximum 200 kalóriát fog tartalmazni.
„Az emberek által fogyasztott élelmiszerekben jóval kevesebb lesz a cukor, valamint csökkentjük a kalóriatartalmat is” – mondta Larry Soler, az Egészségesebb Amerikáért Szövetség (PHA) elnöke és vezérigazgatója.
- kisebb kiszereléssel,
- a receptek újragondolásával,
- valamint új termékek piacra dobásával.
A Nestlé, a Butterfinger és a Crunch gyártója például elmondta, hogy decemberben olyan új technológiát dolgoztak ki, amely képes 40 százalékkal csökkenteni cukrot egyes cukrászati termékeikben anélkül, hogy befolyásolnák az ízt. A Mars pedig bevezette a Snickers Crisper-et, amely két, egyenként 100 kalóriájú csokoládéból áll és puffasztott rizst tartalmaz.
Nagy üdítővállalatok, például a Coca-Cola és a Pepsi újabban szintén olyan fogyasztókat céloznak meg, akik alacsonyabb kalóriatartalmú italokat kívánnak inni. Ennek érdekében kisebb dobozokban kínálják a kólát. A cégeknek bejött a váltás, ugyanis sokkal többet értékesítnek ezekből a termékekből, mint a hagyományos méretűekből.
Kevesebb cukrot esznek az emberek
A fogyasztók tudatosan egyre inkább csökkentik a cukorbevitelt. Az Euromonitor International nemzetközi piackutató cég adatai szerint a csomagolt édességek amerikai kiskereskedelmi értékesítésének volumene 1,9 százalékkal 2,47 millió tonnára csökkent 2016-ban a 2011-es értékhez képest. Ezzel szemben azonban megfigyelhető, hogy a sós snackek eladásai 9,5 százalékos növekedéssel 4,26 millió tonnára nőttek.
A kiskereskedők alkalmazkodnak a változó fogyasztói preferenciákhoz. A CVS Pharmacy például a múlt hónapban új áruház dizájnt jelentett be, hogy az „egészségesebb választás” jegyében ösztönözze a vásárlásokat.
Forrás: Reuters