Árháborúba kezdett Amerikában az Aldi és a Walmart

Az Aldi német élelmiszeripari üzletlánc felveszi a kesztyűt az Egyesült Államokban és a saját pályáján próbálja meg legyőzni a világ legnagyobb kiskereskedelmi cégét, a Walmartot: az alacsony árakkal.

A Walmart egyre súlyosabb konkurenciával néz szembe a hazai piacán: az Egyesült Államokban ugyanis immár körülbelül 1600 bolttal van jelen az Aldi német diszkontáruház. Ráadásul Jason Hart, az Aldi amerikai részlegének vezérigazgatójának elmondása szerint a német cég árai jelenleg 21 százalékkal alacsonyabbak, mint a Walmarté. Hart azt tervezi, hogy fenntartják ezt a különbséget.

A most napvilágra került stratégia középpontjában a minél több saját márkás termék bevezetése áll, mégpedig azért, hogy elcsábítsa az „árérzékeny” vásárlókat. Továbbá a vállalat hosszú távú célja a masszív terjeszkedés az amerikai élelmiszeripar megzavarására, melyben 18 vállalat ment csődbe 2014 óta.

Hart tervei szerint, melyet 2018 végéig kívánnak végrehajtani, 1,6 milliárd dollárba fog kerülni 1300 amerikai áruházuknak a bővítése és átalakítása, valamint a 400 új bolt megnyitása főként Texasban, Floridában és a két parton. A vezérigazgató azt is megígérte, hogy ha szükséges, az Aldi hajlandó lesz gyakrabban megváltoztatni az árakat, hogy reagáljon a riválisokra.

Habár az amerikai élelmiszerkereskedelemben a forgalom 22 százalékát a Walmart bonyolítja, míg az Aldi csak 1,5 százalékát, az amerikai konszern éves szinten legfeljebb két százalékos növekedést tud produkálni, szemben az német vállalatnál mért 15 százalékos forgalomnövekedéssel. A Walmart aggodalma tehát nem alaptalan: az elmúlt években ugyanis a német konkurens (ami 1976 óta van jelen az amerikai piacon) lassan ledolgozta a hátrányát.

  • Mindennap alacsony árak
Az Aldi elég egyszerű stratégiát követ a vásárlók megnyerésére: az alacsony árakkal. „Nem zavarjuk össze az embereket a különféle kuponokkal, kedvezményekkel, értékesítésekkel és hűségkártyákkal, amelyek ugyebár tagdíjat igényelnek” – mondta Hart.

Az német cég növekedési potenciálját a versenytársak is észrevették. A Reuters még februárban számolt be például arról, hogy a Walmart alkalmazottak ezreit küldte bevásárolni az Aldi üzletekbe, hogy nézzék meg az egyes termékek árait és így a versenytárs alá ígérhessenek.

Az árháború az egész kiskereskedelmi szektorban jelen van, de semmiképpen sem olyan erősen, mint az élelmiszeriparban. Újabban például a Lidl is Amerikában kíván terjeszkedni: az első ütemben 20 bolt nyílik meg Észak- és Dél-Karolina, illetve Virginia államban, de egy éven belül az üzletek számát százra emelné a diszkontáruház, ami négyezer új munkahelyet jelent az amerikai gazdaságnak. A Walmartnak viszont egy újabb riválist.

Forrás: Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

2020-ra halasztódik Észak-Macedónia és Albánia EU-csatlakozásának kérdése

Noha az európai uniós csúcstalálkozón a legtöbb tagállam az unió bővítése mellett érvelt, nem volt egyetértés Észak-Macedónia és Albánia csatlakozási tárgyalásainak megnyitását illetően, ezért a kérdés 2020-ban ismét a tagországok vezetőinek asztalára kerül - közölte Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke a kétnapos EU-csúcsot követően tartott sajtótájékoztatóján pénteken.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás