Kuba óriási, ám kihívást jelentő lehetőség az amerikai légitársaságok, szállodaláncok és turisztikai vállalatok számára, mivel 2025-re előreláthatólag hétszeresére növekszik az Egyesült Államokból érkező látogatók száma – áll a Boston Consulting Group (BCG) legutóbbi jelentésében.
Az elkövetkező nyolc évben kétmillióra nőhet az évente Kubába érkező amerikai turisták száma. Manuel Marrero kubai idegenforgalmi miniszter nemrég egy turisztikai kiállításon azt mondta, hogy ugyan már a tavalyi 285 ezres adat is rekordnak számít, már idén sokkal több emberre számítanak.
Tekintettel a turisztikai infrastruktúra jelentős javulására, sok üzleti lehetőség kínálkozik az országban, azonban az amerikai vállalatoknak meg kell tanulniuk beilleszkedni egy központilag irányított gazdaságba.
Kapcsolódó cikkeink:
A kubai kormány célja, hogy 2030-ig megduplázza a szállodai kapacitást a külföldi vállalatokkal történő partnerség révén. Eddig a Starwood az egyetlen amerikai szállodalánc, amely jelen van Kubában. Nem csak a szállodák, hanem a hajóutak bővítésére is lehetőség nyílik, ugyanis a BCG szerint erre is jelentős kereslet lesz a közeljövőben.
A vállalatok számára az lesz a legnagyobb kihívás, hogy úgy tudjanak életre szóló élményt nyújtani az amerikai turistáknak, hogy közben megfelelnek az USA kubai utazásokra vonatkozó kormányzati szabályainak, továbbá a kubai kormánnyal is együtt kell működniük.
A BCG jelentése nem foglalkozott azzal a bizonytalansággal, amelyet Donald Trump jelenlegi amerikai elnök kijelentései – miszerint az egész közeledést megtorpedózza, ha nem sikerül „jobb alkut” kötni – jelentenek.
Forrás: Reuters / Kitekintő