Az elektromos autóké a jövő

Az elektromos autók gyors térnyerése nem csak az autógyártók véleménye. Már a Total SA, a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata is azt állítja, hogy a villanyautók az elkövetkező évtized végére az új járművek értékesítésének majdnem egyharmadát tehetik ki.

„2030-ra az olajalapú üzemanyagok iránti kereslet eléri a maximumát, ahonnan nincs tovább. Még az is lehet, hogy innentől megkezdődik a hanyatlás. Ezzel szemben az elektromos autók addigra az új járművek 30 százalékát teszik majd ki” – fejtette ki a Bloomberg-nek Joel Couse, a Total vezető közgazdásza.

Ez az előrejelzés messze a legmeredekebb – főleg ha belegondolunk, hogy egy olajipari konszern egyik fejese mondta – és bőven meghaladja a Bloomberg New Energy Finance (BNEF) várakozásait – mondta Colin McKerracher, a BNEF fejlett közlekedési elemzőközpontjának vezetője.

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

Más olajvállalatok is csökkentették hosszú távú előrejelzéseikben az olaj iránti keresletet. A Shell vezérigazgatója, Ben van Beurden például márciusban kijelentette, hogy az olaj iránti kereslet már a 2020-as évek végére eléri a csúcsát. Ezért olyan üzleti egységek létrehozására van szükség, melyek segítenek kiaknázni a legjövedelmezőbb tiszta energiaforrásokat.

Az elektromos autók megkezdték a versenyt a benzines modellekkel mind az ár, mind a teljesítmény tekintetében. Az elektromos autó legdrágább része az akkumulátor, amely a BNEF szerint az ár felét teszi ki. Az első versenyképes modelleket a luxusjárművek között kell keresni, élen a Tesla S-modelljével, amely jelenleg a legkeresettebb nagy luxusautó az Egyesült Államokban.

Kapcsolódó cikkünk: Jó úton halad a Tesla, egekben a gyártás

Az akkumulátorárak azonban évente körülbelül 20 százalékkal csökkennek, továbbá az autógyártók milliárdokat fektetnek a flottáik villamosítására. A Volkswagen például azt szeretné, ha 2025-re eladásainak 25 százalékát tenné ki az elektromos autók értékesítése. A Toyota pedig 2050-re a fosszilis üzemanyagok teljes kivonását tervezi.

Az elektromos autók jelenleg a globális járműértékesítés mintegy 1 százalékát teszik ki, de a hagyományos autógyártók egyre inkább az átalakulásra készülnek. 2018-ban a Volkswagen egy Audi SUV-vel és az első nagysebességű amerikai töltőhálózattal próbálja behozni lemaradását a Teslával szemben, továbbá a Tata Motors Jaguárja szintén ígéretes autóval rukkol elő.

2020-ra pedig tényleg elkezdődik a lavina: a Mercedes-Benz, a VW, a General Motors és még sokan mások tucatnyi új modellt készülnek piacra dobni:

ev2

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

„2020-ra több mint 120 különböző elektromos autó-modell lesz a spektrumban” – mondta Michael Liebreich, a BNEF alapítója. „Ezek nagyszerű autók, amelyek egyenértékűvé válnak a belső égésű motoros verziókkal” – tette hozzá.

  • További cikkeink a témában:

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »