A McDonald’s leállította azt a tervét, miszerint – a három éves fogyasztói bizalmatlanság miatti megrázkódtatás következtében – eladásra kínálta volna japán egységeinek részvényeit. A vállalat ugyanis hosszú idő óta profitot termelt.
Egy felülvizsgálat után a gyorsétterem óriás „meghozta a döntést, hogy most nem folytatja az ügyletet” – mondta Kevin Ozan pénzügyi vezérigazgató az elemzők bevételkalkulációi alapján keddi sajtótájékoztatóján. „Biztosak vagyunk benne, hogy a megfelelő képességekkel és ügyfélközpontú tervekkel rendelkezünk Japánban, és úgy véljük, a piac készen áll arra, hogy megőrizze erős lendületét” – fejtette ki.
Amikor a McDonald’s 2016 januárjában bejelentette, hogy megfontolja az értékesítés lehetőségét, a japán egységek már két és fél éve folyamatosan negyedéves veszteségeket termeltek a sorozatos élelmiszer-botrányok következtében. Azóta ez megoldódni látszik, a februári előrejelzés ugyanis 8,5 milliárd jenes nettó bevételre számít 2017-ben.
- A feltámadás részben a Pokémon-őrületnek köszönhető
Az étteremóriásnak nem ez az első ázsiai „megmozdulása”, ugyanis januárban beleegyezett, hogy eladja kínai és hongkongi vállalkozásainak többségi részesedését az állami támogatással működő CITIC-nek és a Carlyle Group-nak.
A McDonald’s ez esetben szintén visszakozott az eredeti üzlettől. A Reuters információi szerint az eredetileg 3 milliárd dolláros megállapodás helyett később úgy döntött: megtart egy kisebbségi részesedést, hogy mindenképpen részesüljön az esetleges jövőbeli profitnövekedésből. Bővebben…
Forrás: Bloomberg / Reuters / Kitekintő