Török cégtől félti a szófiai repteret Bulgária

Bulgária a korábbi tervekkel ellentétben valószínűleg mégsem adja koncesszióba a szófiai repülőtér működtetését – jelentette be az átmeneti kormány közlekedési minisztere.

Hriszto Alekszijev azt mondta, hogy a héten terjeszti a kormány elé a tenderkiírás törlését, mert a légikikötő üzemeltetésének 35 évre történő átadása „nem szolgálja a közérdeket”.

Szakértők mintegy 664 millió dollárnak megfelelő leva állami bevételre számítottak a koncesszió megadásától.

A januárban megalakult átmeneti kormány egyik első döntése az volt, hogy májusig kitolta a koncessziós tender kiírásának az időpontját, lehetőséget adva a leendő új kormánynak ahhoz, hogy a vasárnapi választások után maga döntsön a kérdésről.

A napokban a szocialista párt vezetője annak az aggodalmának adott hangot, hogy török cég kezébe kerülhet a légikikötő. A két ország között feszültté vált a kapcsolat az elmúlt időszakban.

Az üzemeltetési jog megszerzéséért közös ajánlatot tervez beadni a török Limak Holding, az orosz VTB Capital és a svájci Flughafen Zueriche. Ezen kívül a 38 százalékban a francia ADP Group tulajdonában lévő TAV török légikikötő üzemeltető is ajánlatot akar tenni.

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »