Öt év után a Lufthansa megegyezett pilótáival

Megszületett a bérmegállapodás a német Lufthansa légitársaság és a vállalat pilótáit képviselő szakszervezet között – jelentette a német cég szerdán.

A megállapodás 2012 óta tartó bértárgyalások és 14 sztrájk után jött létre a munkáltató, valamint a Lufthansa és leánycégei, a Lufthansa Cargo teherszállító, valamint a Germanwings diszkont légitársaság 5400 pilótáját képviselő Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet között.

A 2019 végéig szóló megállapodás szerint a pilóták 8,7 százalékos fizetésemelést kapnak négy ütemben, valamint egy összegben 5000-6000 euró közötti juttatást.

A szakszervezet eredetileg azt követelte, hogy a pilóták bérét 22 százalékkal növeljék öt év alatt, de a légitársaság azzal védekezett, hogy ha a pilóták túl sokat követelnek, akkor az új gépeiket inkább egy új légitársaságba viszik be, amelyre nem érvényes a szakszervezet és a Lufthansa közötti kollektív szerződés.

Csak a tavaly november végi, hatnapos sztrájk mintegy százmillió euró kárt okozott a Lufthansának, a 2012 óta tartó sztrájksorozat pedig összesen 500 millió euróba került a légitársaságnak.

Forrás: MTI / dpa / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »