Egyszeri tételek húzták veszteségbe a Hilton eredményét

A Hilton Worldwide Holdings Inc. amerikai szállodaipari vállalat a várakozásoknál jobb működési eredménnyel zárta a tavalyi utolsó három hónapot éves összevetésben, ugyanakkor az egyszeri tételek miatt mégis veszteséggel zárult a negyedév.

A növekedés oka, hogy nőtt a foglalások száma és többet fizettek a szállodai szobákért – derül ki a cég szerdán közölt adataiból.

A Hilton Worldwide Holdings, mely világszerte 14 hotelmárka, többek között a Waldorf Astoria hotellánc tulajdonosa, szerdán azt közölte, hogy az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel értéke (RevPAR) – mely fontos mutatószám a szállodák gazdasági teljesítményének összehasonlításánál – 0,9 százalékkal nőtt a tavalyi utolsó negyedévben, az árfolyam-ingadozások nélkül számítva. A RevPAR értéke a szállodák teljesítményének összehasonlítására alkalmas, minél magasabb az érték, annál jobb eredményekre utal.

  • Kapcsolódó cikkünk:

A Hilton szállodalánc negyede már a kínaiaké

Az amerikai cég, mely árbevételének több mint háromnegyede az Egyesült Államokban keletkezik, szerdán megerősítette azt a várakozását, hogy további 1-3 százalékos RevPAR-bővülést vár az idén.

Az egyszeri tételek nélkül számított részvényenkénti nyereség 70 cent volt, az árbevétel 2,92 milliárd dollárt tett ki a tavalyi negyedik negyedévben. Szakértők némileg kisebb, 2,91 milliárd dolláros árbevételre és szerényebb, 65 cent részvényarányos profitra számítottak. Ugyanakkor az egyszeri tételek miatt a cég a negyedik negyedévet 387 millió dolláros, részvényenként 1,17 dolláros veszteséggel zárta, szemben a tavalyi negyedik negyedéves 814 millió dolláros, részvényenként 2,47 dolláros profittal.

Forrás: Reuters / MTI

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »