A Xiaomi – mely Kína első számú technológiai startup vállalata – 14,5 milliárd dolláros bevételszerzésre törekszik 2017-ben, annak ellenére, hogy megígérte: lelassítja az üzleti terjeszkedés ütemét és teljes mértékben átalakítja online fókuszú kiskereskedelmi stratégiáját.
Lei Jun, a cég vezérigazgatója ismertette az idei évre vonatkozó terveket, melyek között szerepel a bolthálózat négyszeresére, azaz 200 üzletre történő bővítése, valamint a mesterséges intelligencia és az online pénzügy területein való kutatások elmélyítése. A milliárdos vállalkozó egy WeChat bejegyzésében beismerte, hogy a cég túl gyorsan próbált növekedni az elmúlt években.
- Előzmények
Azóta azonban rendesen rájárt a rúd a cégre, 2015-ben az OPPO és a Huawei is megelőzte a ranglistában, megmutatva, hogy az okostelefonok gyorsan változó piacán még a nagy ügyfélhűségnek örvendő márkáknak is nagyon hamar fordulhat a sorsa.
A Xiaomi nagy elismerésnek örvendett a kizárólag online értékesítési modelljének köszönhetően, mely elősegítette az internetes közösségek növekedését, valamint csökkentette a költségeket. A helyi riválisok azonban nagyon gyorsan lemásolták ezt az elképzelést, ezért most a cég újragondolja a vásárlók ilyenfajta megközelítését, és körülbelül 54 üzlet nyitását tervezi a közeljövőben.
„A legrosszabbon már túl vagyunk. Míg létrehoztunk egy növekedési csodát a modern üzleti történelemben, addig kihagytunk egyéb potenciális lehetőségeket. Ezért kell lassítani a tempón és komolyan tanulni a hibáinkból” – mondta Lei.
„A Xiaomi egy nagyon ambiciózus vállalat. Nem maradunk egy kizárólag e-kereskedelemmel fogalakozó okostelefon gyártó. A csak online történő értékesítés nem elegendő, ez mindössze 10 százaléka a teljes elérhető kiskereskedelmi forgalomnak” – tette hozzá.
Forrás: Bloomberg