A kínai piac húzta a Mercedes eladásait

A kínai piac bővülésének köszönhetően erősen nőttek a Daimler eladásai októberben – január és október között 387 ezer gépkocsi kelt el Kínában, ami már most több, mint az egész tavalyi éves adat.

A német autóipari konszern hétfőn közölte, hogy októberben 185 ezer Mercedes és Smart márkájú gépkocsit értékesített, 11,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az év első 10 hónapjában 12,2 százalékkal 1,8 millióra nőttek az eladások – a múlt év egészében 1,99 millió autót adtak el.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Az értékesítés felfutásában oroszlánrésze volt a kínai piacnak, ahol októberben 42 ezer Daimler gyártmányú autót állítottak forgalomba, 27,6 százalékkal többet, mint múlt év októberében.

Európában összességében 9,6 százalékkal nőtt a Mercedes márkák értékesítése, Németországban és az Egyesült Államokban viszont 1 százalékkal csökkent a forgalom.

A cég nemrég csökkentette éves árbevételi tervét, melyet a teherautó-részleg vártnál kisebb eladásai indokoltak, így az éves árbevétel a 2015-os szint körül alakulhat, a nagyobb haszonkulccsal üzemelő luxusautó-szegmens viszont jól teljesít, így az éves profit szintjén továbbra is enyhe növekedés várható.

Aktuális tőzsdei árfolyamok a Kitekintőn

Forrás: MTI / Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás