Brexit: Az easyJet bizakodó, ám az áttelepítés még mindig opció

A légitársaság kereskedelmi igazgatója szerint a brit cég optimistán áll a megállapodáshoz, ám még mindig szem előtt tartja a lehetőséget, hogy áthelyezze telephelyét az Európai Unióba, amennyiben a légi közlekedési ágazat nem kap megfelelő feltételeket a Brexit-tárgyalások során.

Az easyJet egyik vezetője szerint a Brexit utáni légiközlekedésről történő megállapodás Nagy-Britannia és az EU között mindkét fél érdekeit szolgálná. A fapados légitársaságnál folyamatosan csökkennek a foglalások a brit népszavazás óta, ezért azt fontolgatja, hogy áthelyezi székhelyét az Unióba.

Sophie Dekkers, a vállalat kereskedelmi igazgatójának elmondása alapján a légitársaság optimistán áll a közös légtér hozzáféréséről szóló egyezményhez az EU és a szigetország között, amely egyébként az összes többi érintett légitársaság érdekeit is egyaránt szolgálná. A jelenlegi megállapodás szerint a gépek szabályozás nélkül repülhetnek az egész kontinensen.

„A korlátozott hozzáférés egy technikai probléma, de azt hiszem, meg tudjuk oldani, mivel ez lenne mindkét fél érdeke. Számos uniós légitársaság lobbizik a saját nevében ugyanezért – például az Air France, a KLM, illetve a Lufthansa. Nekik is érdekük, hogy hozzáférjenek a brit piachoz. Azon leszünk, hogy megértessük: a légi közlekedést mint különálló egységet kell nézni, ezért nem tehető egy lapra a kereskedelmi megállapodásokkal” – mondta Dekkers.

Az easyJet már közvetlenül a Brexit-szavazás után megkezdte a folyamatot olyan repülési engedélyek megszerzésére, melyek lehetővé tennék a légitársaságnak, hogy önálló szervezetként működjön a brit és az uniós jogrendszerben egyaránt. Ez azonban nem hivatott megoldani az Egyesült Királyság és az EU közti kapcsolódást a légiközlekedés szempontjából. Ezért a cég már júliusban jelezte, hogy amennyiben a britek nem tartják fenn a status quo-t a légi iparban, az easyJet máshol fogja tovább folytatni tevékenységét.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Independent

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »