Döcög a gyártás az Airbusnál, de az árfolyam szárnyal

A toulouse-i székhelyű, repülőgépgyártással foglalkozó Airbus-csoport minden fő pénzügyi mutatószáma romlott a január-szeptemberi időszakban az előző évihez képest, az új típusok akadozó gyártása miatt.

A gyártó szerdai közleménye szerint a cégcsoport árbevétele 1 százalékkal 42,7 milliárd euróra csökkent, üzemi eredménye 20 százalékkal 2,3 milliárd euróra esett az egy évvel korábbival összevetve, adózott eredménye pedig 5 százalékkal alacsonyabb, 1,8 milliárd euró lett.

Némileg csökkent a csoport rendelésállománya is: tavaly december 31-én még ezer milliárd euró volt a listaáron számolt állomány értéke, szeptember 30-ával 986 milliárd eurót tett ki a megrendelt áru értéke.

Divíziókra osztva a fő tevékenységi kör, a kereskedelmi gépek gyártása bár 1 százalékkal nagyobb árbevételt hozott, mint egy éve, de az üzemi eredmény 59 százalékkal 775 millió euróra csökkent, és a helikopter üzletág is 17 százalékkal alacsonyabb eredményt produkált az év eddigi részében.

A Flightglobal légiközlekedési szaklap szerint Harald Wilhelm, a cég pénzügyi vezetője a Párizsban tartott sajtótájékoztatón bejelentette: a korábban vártnál kevesebb A320 neo típust tudnak csak átadni, mert a Pratt & Whitney amerikai cég kevesebb hajtóművet tud gyártani, jelenleg mintegy húsz gép vár az összeszerelő üzemekben hajtóműre.

A rosszabb pénzügyi eredményeket elsősorban a keskenytörzsű A320 neo és a szélestörzsű A350 XWB típus lassabb gyártása okozza. Míg az A320 neónál a hajtóművek beszállítója okozza a késedelmet, addig az A350-esnél a kabinberendezéseket gyártó Zodiac Aerospace nem tud elég mellékhelyiséget szállítani, így nem tudják befejezni a gépek fedélzetének kialakítását.

A cég eredményének az sem tesz jót, hogy az óriási költségek árán kifejlesztett óriásgépre, az A380-asra alig mutatkozik kereslet, sőt, a korábbi megrendelésekből is sokat felmondtak, köztük az Air France és a Quantas Airlines.

Mindezek ellenére a cég összességében nem áll rosszul, a kisebb és a közepes méretű gépek piaca virágzik, így éves eredménytervüket tartani tudják. Az Airbus részvények a mai kereskedést 1% körüli mínuszban kezdték, délutánra azonban jelentős, 4% feletti pluszba fordult az árfolyam.

Aktuális tőzsdei árfolyamok a Kitekintőn

Forrás: MTI / Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »