Nem megy a golfbiznisz, kiszáll a Nike

A Nike bejelentette, hogy megszünteti golfütőinek, golflabdáinak és golftáskáinak forgalmazását, miután a Tiger Woods nevével fémjelzett kollekció eladásai már harmadik éve csökkennek, így a golf divízió a legkisebb bevételt hozó üzletággá vált. 

Az egyik legnagyobb konkurens, az Adidas is hasonló problémákkal küzd, ők még májusban jelentették be, hogy eladnák TaylorMade, Adams és Ashworth almárkáikat – melyek mind a golf üzletághoz kapcsolódnak – és csak a golfcipő és golfruházat termékeket tartanák meg kínálatukban Adidas márkanévvel.

Nem véletlen, hogy a nagy, tőkeerős szereplők kihátrálnak a golf köré szakosodott termékek gyártásából és értékesítéséből, a kisebb, kifejezetten a golffal foglalkozó szereplőknek sem megy jól, a közel 150 üzlettel rendelkező Golfsmith például egy ideje szintén eladósorban van, azonban az érdeklődés hiánya miatt jó esély van rá, hogy hamarosan csődvédelemhez kell folyamodniuk.

golf
A statisztikák azt mutatják, hogy magával a sporttal van gond, a lassú és költségigényes golf egyszerűen nem tudja bevonzani a fiatalokat, ami pedig a hosszú távú fejlődéshez elengedhetetlenül szükséges lenne. Az Egyesült Államokban a golfozók száma 2015-re 24,1 millióra csökkent a 2003-as csúcshoz képest, amikor még 30,6 milliós volt ez a szám, de még riasztóbb egy brit felmérés eredménye, miszerint a jellemzően heti egyszer játszó hobbigolfozók átlagos életkora a 2009-es 48 évhez képest 2014-re 63 évre nőtt.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a golf, mint sport el fog tűnni, de azt jól jelzi, hogy a kétezres évek elejére jellemző, Tiger Woods tündöklésével egybeeső erős növekedési pálya igencsak megtört és így a piaci verseny is kisebb lesz ebben a szegmensben.  A szintén a golfiparban tevékenykedő kaliforniai Callaway cég befektetői például kifejezetten örülhettek a fenti híreknek, a Nike bejelentése utáni napon ugyanis 8,5%-ot emelkedett a részvényárfolyam – kevesebb konkurens, nagyobb profit.

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »