Az Egyesült Államok leggyűlöltebb vállalatai

A 24/7 Wall St. idén is összeállította az Egyesült Államok leggyűlöltebb vállalatainak top tízes listáját, az előző év teljesítménye alapján – írja a Huffington Post.

A lista élén a McDonald’s, az Abercrombie & Fitch divatcég és az Electronic Arts szoftvervállalat áll, de helyet kapott még a Sears Holding, a Walmart, a lululemon és a JCPenney kiskereskedelmi láncok, a Dish Network kábelszolgáltató, a JPMorgan Chase pénzügyi holding, valamint a BlackBerry mobiltelefon-gyártó vállalat. Az első helyezett McDonald’s éttermeiben több százezer olyan alkalmazott dolgozik, aki csupán a minimálbért épphogy meghaladó fizetést kap. Az alacsony bevétellel rendelkező munkavállalóikat arra bíztatják, hogy igényeljenek élelmiszerjegyeket. A fogyasztói elégedettséget mérő listákon, az éttermek között az utolsó helyen végzett, ráadásul a tavalyi év harmadik negyedévében a globális szintű bevételei csupán 0,9%-kal növekedtek.

A lista összeállításánál a vásárlói és a munkavállalói elégedettséget, valamint a gazdasági teljesítményt vették alapul. Megvizsgálták például a dolgozók értékeléseit, vagy azt, hogy a vezetés hozott-e olyan döntést, amely befolyásolta a vállalatról kialakított képet. A listán szereplő cégek persze nem az összes feltételen buktak meg. Valamelyik egészen jól teljesített a tőzsdén, miközben a fogyasztói vélemények voltak lelombozóak, vagy éppen a vásárlói elégedettség volt meggyőző, a mérsékelt nyereség mellett. Akadt olyan vállalat, mint a Facebook vagy a T-Mobile, amely az előző év rossz eredménye után idén lekerült a listáról, a hatékony stratégiájának köszönhetően.

Összességében elmondható, egy cég úgy kerülhet fel erre a listára, ha túl sok embert idegenít el magától. Az alacsony szintű kiszolgálás, fizetés, munkakörülmények mind okozhatják a negatív véleményeket egy vállalatról. Sok cégnek van milliónyi fogyasztója, és több százezer dolgozója, akiknek mind eleget kell tenniük, és akik összefüggésben állnak egymással. Hiszen a munkakörülmények befolyásolják a dolgozók teljesítményét, az pedig hatással van a vásárlókra. Egyes munkahelyek veszélyeztetik a fogyasztói elégedettséget azzal, hogy alacsony bért fizetnek munkavállalóiknak, mint teszik azt a McDonald’s-nál vagy a Walmartnál.  Ez utóbbi alkalmazza a legtöbb olyan munkavállalót az Egyesült Államokban, aki óránként tíz dollárnál kevesebbet keres. A tömeges elbocsátások szintén rontják a cégek hírnevét, mint például történt ez a BlackBerry esetében is, ahol a dolgozók közel egyharmadát engedték el. A részvények árának csökkenése is befolyásolta a helyezésüket a listán, mint történt ez a JCPenney esetében is.

Néhány vállalat azért került fel a listára, mert a szokásosnál gyengébb minőségű termékkel vagy szolgáltatással állt elő. A BlackBerry legutóbbi fejlesztéseivel, a Q10-zel és Z10-zel, az okostelefonok piacán szeretett volna pozíciót nyerni az Apple-lel és a Samsunggal szemben, ám az amerikai vásárlók nem a várt érdeklődést mutatták az új termékek iránt. A lululemon egyedi jógaruházatával robbant be néhány éve az amerikai piacra, ám mára elvesztette kezdeti lendületét és előnyét. Ráadásul tavaly vissza kellett hívniuk egy jóganadrágot a polcokról, miután sok panasz érkezett amiatt, hogy bizonyos pozíciókban túl sokat mutat a ruhadarab. Az sem segített az ügyön, amikor a cég elnöke azt mondta egy televíziós műsorban, valószínűleg a nadrág nem minden méretű nőnek való.

Baranyi Tímea

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »