A SITA hírügynökség szakértői vegyesen értékelték a választási kampány idei menetét. A fő témát a Gorilla-ügyirat adja, kemény szóváltások várhatóak, személyesen csak kevés választóhoz lehet eljutni.
„A politikusok számára létfontosságúak lesznek azoknak a választóknak a szavazatai, akiknek a kampánygyűléseken a szemükbe is nézhetnek, mivel nem várható magas részvétel” – jelentette ki Simona Bubánová politikai marketingszakértő. Elmondása szerint a kampány már most kemény és brutális, demotiváló és értékromboló.
Michal Ruttkay, egy másik, a hírügynökség által megkérdezett szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy a pártok inkább a médián, az interneten és a szociális hálózatokon keresztül fognak kommunikálni választóikkal, a kampány eddig eléggé langyos – ráadásul azt nem is kezdte el minden párt. Ruttkay figyelmeztetett arra, hogy most a jobboldali pártok is a hagyományos szociális témákat szorgalmazzák, a munkalehetőségeket és a biztonságot hirdetik, és inkább középre irányulnak.
Michal Horský politológus szerint nem meglepő ez az irányultság, a közép-jobboldali pártok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, miközben a szavazók a KDH-hoz szivárognak át. A kereszténydemokraták népszerűségében szerepet játszik, hogy az SaS koalíciós potenciálja a „nullával egyenlő”, az SDKÚ pedig felelős a kormány bukásáért és a Gorilla-ügyben is hibáztatják. Eközben a KDH miniszterei látszólag lelkesen próbálják megoldani a botrányt. Horský felhívta a figyelmet az SDKÚ és a Smer kampánynyitója közti különbségekre: a jobboldali párt Modrai rendezvénye egy szinte üres téren zajlott, míg Fico pártja egy teli nagytapolcsányi kultúrházban indította a kampányt.
Kitekintő / Bumm.sk