Egységes turisztikai arculatot kap Székelyföld

Egységes turisztikai marketing keretében új emblémával és jelmondattal népszerűsítené Székelyföldet Hargita Megye Tanácsa. A régió, azon belül Hargita megye turisztikai termékként történő világos definícióját célzó stratégia vizuális elemeit – a logót és a jelmondatot – hivatalosan november 3-án, a Romexpón rendezett vásáron, a megyei tanács standjánál mutatják be.

Hargita és Kovászna megye természeti és kulturális értékeit, hagyományait, vonzerejét, az itt élőket és az itt megélhető élményeket egységes arculattal népszerűsíteni kívánó projekt keretében készült el Székelyföld turisztikai logója, amelyet a magyarországi Hétfa Kutatóintézet tervezett. A tervezés korábbi szakaszában összesen 37 jelvény- és 13 jelmondatterv készült el, ezeket két fordulóban, széles körű társadalmi egyeztetés során értékelte a projekt vezetésével megbízott Székelyföld Részleg Közösségi Fejlesztési Társulás. – Ötszáz székelyföldi személyt és intézményt kerestünk meg a végleges döntés előtt – közölte a Hargita Népével Gászpor István, a Székelyföld Részleg Közösségi Fejlesztési Társulás igazgatója.

Móricz ihlette Marketingstratégia

A választás Móricz Zsigmond egyik legjelentősebb műve nyomán a Tündérkert címszó használatára esett, így született meg a Székelyföld: A tündérkert kapuja jelmondat. – Székelyföldet három tartományával, Hargita, Kovászna és Maros megyével, mint felfedezésre váró titkokat rejtő, kalandos meseországot szeretnénk népszerűsíteni – mondta a választás kapcsán Gászpor István. Megjegyezte, ezzel a mondattal mennek november 3-án a Romexpón rendezett turisztikai kiállításra is.

A logó központi eleme a napkorongba illesztett székely kapu, alapként a székely színek – a sárga és az égszínkék – használata mellett voksolt a két megye vezetősége. A logó bármely turisztikai egység számára ingyenesen hozzáférhető lesz Hargita Megye Tanácsának honlapján, itt megtalálható az arculati kézikönyv is, amely tartalmazza a logó részletes használati feltételeit.

Magyar, román és angol nyelvű egységes üzenet

A projekt kiemelt célja volt, hogy a jelmondat az anyanyelven kívül románul és angolul is közölhető és befogadható legyen. Az angol fordításban a tündérkert helyett a varázslatos jelzőt választották: „Seklerland – Gate to an enchanted journey”, vagyis Székelyföld – egy varázslatos utazás kapuja. A változtatást az indokolja, hogy a varázslatos szó tovább kombinálható, és az angol nyelvű kiadványok ismétlődő szava lehet, mint például enchanting landscapes – varázslatos tájak.

Az angol nyelvű logót – kiadványok mellett – a külföldi turisztikai vásárokon szeretné használni Kovászna és Hargita megye tanácsa – erre legközelebb 2012-ben, a berlini vásáron lesz alkalma a megye önkormányzatának.

Kitekintő / Hargita Népe

Friss hírek