Egyesítette erőit a két óriásvállalat

Meglepő fordulatot vett a Deutsche Telekom amerikai leányának ügye, a hétvégén ugyanis az AT&T bejelentette, hogy megvásárolja a T-Mobile tengerentúli vállalatát.

A tranzakció értéke 39 milliárd dollár, amely legalább 25 milliárd dollár értékben készpénzt takar, a maradék összeg vonatkozásában pedig AT&T részvényeket kap a DT. Ennek eredményeként a DT kb. 8%-os tulajdonos lesz az AT&T-ben.

A készpénzarány növelhető, azonban a szerződés szerint minimum 5%-ot kell AT&T papírokban kapnia a DT-nek. A finanszírozást az AT&T az eddig kihasználatlan 20 milliárd dolláros hitelkeretéből oldja meg.

A fúzió során egyébként a második legnagyobb szolgáltató veszi meg a negyedik legnagyobbat, ezzel pedig az AT&T/T-mobile konzorcium megelőzi a Verizont. A kombinált piaci részesedés így 43%-ra ugrana, szemben a Verizon 34,5% körüli részesedésével.

A tranzakció szabályozói jóváhagyására még várni kell. Egyes piaci vélemények szerint a koncentráció áremelkedést vonhat maga után a távközlési piacon, amely adott esetben megtorpedózhatja az ügyletet. Az AT&T azonban aligha számol ezzel, hiszen a beszámolók szerint 3 milliárd dolláros bánatpénzben állapodtak meg a DT-vel, amely iparági berkekben is monumentális értéknek számít.

Mindenesetre a létrejövő konglomerátum számos kihívás előtt áll. Sejtésünk szerint elképzelhető, hogy egyes területeken meg kell majd osztani hálózatukat kisebb versenytársakkal és az is elképzelhető, hogy itt-ott eszközöket kell átadniuk majd a konkurenciának. Emellett az is valószínűnek tűnik, hogy eddig lefedetlen területeken való megjelenést is feltételként szabják a hatóságok.

A bejelentést pozitívnak véljük, ám a kockázatok és az időigényes engedélyezés miatt (ami akár 1 évet is igénybe vehet) a DT részvényekben mutatkozó fellélegzés egyelőre mérsékelt lehet.

Equilor

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »