A reklámipart is hazavágja a Brexit és az elfuserált választás

Nagy-Britannia hirdetési piaca lassul, mivel az Európai Unióból történő kilépés hosszú procedúrája kezd hatással lenni a gazdaság minden szegmensére. A GroupM legfrissebb előrejelzése szerint, amely a világ legnagyobb médiavásárlója, ez a marketing szakemberek gyors visszavonulását fogja eredményezni.

A vállalat szerint a brit hirdetési kiadások idén a korábbi 7 százalékos előrejelzéshez képest már csak 4,1 százalékkal fognak növekedni. A GroupM a tévéreklámokra szánt kiadások 2,7 százalékos csökkenésével számol 2017-re.

A lemorzsolódás tükrözi a bizalmatlanságot, amelyet a vállalkozások a Brexit-szavazás után és az idei rosszul sikerült választások után éreztetnek. Továbbá az sem segít, hogy a brit műsorszolgáltatóknak keservesen meg kell küzdeniük a hirdetők elcsábítása érdekében, mivel a fiatalabb nézők a tévét lecserélték az okostelefonjaikra.

„Korábban úgy gondoltuk, hogy a Brexit húzóerő lesz a gazdaság szempontjából, azonban a választások csak megnövelték a bizonytalanságot ahelyett, hogy csökkentették volna. Az nem segíti a növekedést, ha a fogyasztók és az államháztartás folyamatos stressz alatt van, valamint visszafogottak a vállalati beruházások” – nyilatkozta Adam Smith, a GroupM Futures igazgatója.

A hirdetők egyre óvatosabbak, mivel a brit háztartásokat szorongatják az egyre növekvő árak és a csökkenő reálbérek. A vásárlóerő csökkenése pedig egyben a fogyasztói bizalom csökkenését jelenti. Egy olyan gazdaság helyzete, amely a háztartások kiadásaira támaszkodik, csak további nyomást fog gyakorolni Theresa May miniszterelnökre egy elbaltázott választás után, amely az alsóházi többségbe került neki.

A 16 és 24 év közötti fogyasztók valószínűleg 10 százalékkal kevesebb TV-t fognak nézni ebben az évben, mint 2016-ban – áll a cég jelentésében.

Ugyanakkor az internetes hirdetési piac sem ússza meg a gyengülést: csak 11 százalékos bővüléssel számolnak 2017-ben a korábban előre jelzett 15 százalék helyett. A csökkenés részben a „márkák biztonságával kapcsolatos aggodalmak” eredménye, lévén néhány vállalat felfüggesztette reklámtevékenységét a Google videós tartalmat szolgáltató platformján, a YouTube-on.

A hirdetők elfordulásának és növekvő bizalmatlanságának oka az, hogy a Google olyan Youtube-videók mellett jelenteti meg a cégek hirdetéseit, melyek szélsőséges üzeneteket hordoznak. A Google azóta többször jelezte, hogy megerősíti ellenőrzési rendszerét. Tovább a teljes cikkre

Kapcsolódó anyagunk: A Google is beszáll a terrorizmus elleni harcba

A GroupM az első, 2018-ra vonatkozó előrejelzést is felfedte a brit hirdetési piac szempontjából, amely 4,5 százalékos növekedést prognosztizál. Az előrejelzés szerint 2018-ban a TV-reklámok piaca 2 százalékkal nő majd, míg az internetes kiadások növekedése tovább csökken, 8,1 százalékra.

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »