Olasz Bosch-beszállító miatt áll a BMW-k gyártása

A német BMW autókonszern a gyártás csökkentésére, illetve szüneteltetésére kényszerül üzemeiben, mert beszállítója, a Bosch egy kormánymű-alkatrészt nem tud megfelelő mennyiségben szállítani egyes BMW modellekhez.

A BMW beszerzési vezetője, Markus Duesmann hétfői nyilatkozata szerint korlátozott kapacitással működnek üzemeik Münchenben és Lipcsében, a kínai Tiex-ben és a dél-afrikai Rosslynban pedig előrehozták, illetve meghosszabbítják a tervezett nyári gyárleállításokat. Markus Duesmann bízik abban, hogy a Bosch legmegbízhatóbb beszállítójukként, és hosszú távú partnerként felelősséget vállal az okozott károkért, azaz kompenzálni fogja a céget.

A Bosch illetékesei hétfőn Stuttgartban elmondták: mindent megtesznek azért, hogy az alkatrész megfelelő mennyiségben mihamarabb rendelkezésre álljon, és minél kisebb kárt okozzon a helyzet a BMW-nek. Közölték azt is: a Bosch egy olasz beszállítója miatt nem tud teljesíteni német partnerének.

Az alkatrészhiány a BMW kisebb modelljeit, az 1-es és 2-es szériát, illetve a legnépszerűbb 3-as és 4-es sorozatokat érinti, a nagyobb modellek gyártása zökkenőmentesen folyik.

A jelenlegi eset ismét bizonyítja, hogy az egyes autógyárak által alkalmazott „just in time” beszerzési módszer hátrányos is lehet, mert minimális beszállítói késlekedés is jelentős károkat okozhat – vélik szakértők.

Christian Vietmeyer, a német ágazati beszállítók szövetségének illetékese a Volkswagen tavalyi példáját említette bizonyítékául annak, hogy az autógyártók mennyire függnek beszállítóiktól. Tavaly a Prevent, a Volkswagen beszállítója vitás kérdések miatt pár napig szüneteltette a szállítást, emiatt a Volkswagen végül 22 ezer VW Golf és Passat modellt nem tudott a terveknek megfelelően legyártani világszerte – a cég kárát szakértők több mint százmillió euróra becsülték.

Christian Vietmeyer ugyanakkor a BMW problémájával kapcsolatban megjegyezte, pár napos gyártási kiesés nem jelent automatikusan eladáscsökkenést, néhány napnyi késlekedés még behozható.

Forrás: MTI / Bloomberg

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »