A United Airlines amerikai légitársaság csütörtökön jelentős változásokat jelentett be, miután az elmúlt hetekben a cég amiatt híresült el, hogy egy utast erővel vonszoltak le a cég egyik járatáról.
A vállalat közlése szerint akár tízezer dollárt (csaknem 2,87 millió forintot) is kaphatnak azok az utasok, akik hajlandóak lemondani helyükről a túlzsúfolt járatokon. Azt is bejelentette, hogy túlfoglalás esetén a jövőben nem szállíttatja le a helyüket már elfoglalt utasokat. A United Airlines egyúttal közölte: igyekszik növelni elégedettségi mutatóit, és megpróbálja a nullához közelíteni a túlfoglalások számát járatain.
A légitársaság vetélytársa, a Delta Airlines korábban jelezte: 9950 dollárt (2,86 millió forintot) hajlandó fizetni hasonló helyzetekben az együttműködő utasoknak.
- Előzmények
A United akár 3 százalékkal több jegyet is eladhat egy járatra, mint amennyi hely van rajta annak érdekében, hogy minimálisra csökkentse a meg nem jelenő utasok miatti üres ülőhelyek számát.
A légitársaság csütörtöki közleményében azt írta, hogy a végleg elveszett poggyászokért júniustól kezdődően 1500 dollár (429 ezer forint) kártérítést fizet az utasoknak, és többé nem kér hatósági segítséget a vitás helyzetek rendezéséhez. „Ez mindannyiunk számára fordulópont” – kommentálta a most bejelentett döntéseket Oscar Munoz vezérigazgató.
Munoz 2015-ben vette át a United Airlines vezetését az utazóközönséggel való viszony javítása jegyében. A vezérigazgatót többen is távozásra szólították fel azután, hogy egy közleményben a „bomlasztó és ellenséges” jelzőkkel illette Daót.
Forrás: MTI/Reuters