Autó

Hiába az elektromos autó, ha szénből jön az áram

Az IfW gazdaságkutató számításai alapján az elektromos autózás károsanyag-kibocsátása mindaddig meghaladja a robbanómotorokét, amíg az energiamixben 20 százalék felett van a fosszilis energiahordozók aránya. Az Európai Bizottság prognózisa szerint ez az arány még 2050-ben is 40 százalék felett lesz.

Read More »

Májusig 41%-kal kevesebb új autó fogyott az Európai Unióban

A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 52 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban. Az év első öt hónapjában összesen 3.331.715 új autót adtak át, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Read More »

Reménykeltőek a legfrissebb kínai autóipari adatok

A legfrissebb becslések szerint Kína járműipari eladásai 11,7 százalékkal növekedtek májusban az előző év azonos időszakához képest - közölte a kínai gépjárműgyártók szakmai képviseleti szervezete (CAAM) kedden, megerősítve, hogy a világ legnagyobb autópiaca - két év óta először - végre fellendülésre utaló jeleket mutat.

Read More »

20 ezer dolgozóját elbocsátja a Nissan

A most tervezett létszámcsökkentés a legnagyobb lesz 1999 óta, amikor Carlos Ghosn a fenyegető csőd elkerülésére a francia Renault SA autógyárral kölcsönös tőketulajdonlással létesített együttműködés keretében átvette a Nissan vezetését.

Read More »

Elkeserítőek az európai autóipari számok

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált jelentése szerint áprilisban a valaha regisztrált legnagyobb mértékben, kevesebb mint a negyedére esett vissza a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.

Read More »

Mikor fogynak el az autógyárak tartalékai?

Ha ebben az ütemben fogynak tovább a tartalékok, a Fiat-Chrysler csoport még 3 hónapig bírja, de  a legstabilabb BMW és a Daimler sem tart ki tovább 12 hónapnál. Nem véletlen, hogy a Renault máris állami segítséget kapott.

Read More »

Újraindult a Volkswagen legnagyobb gyára

Öt hét szünet után újraindították a termelést hétfőn a wolfsburgi autógyárban, a német Volkswagen csoport (VW) legnagyobb üzemében. A 70 ezer munkás közül egyelőre 8000 dolgozik, a szerelősorokon megfelezett ütemben haladnak a megmunkálásra váró gyártmányok.

Read More »